Angående fremtiden om ombygning af biler...
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
til Morten TN... min kæreste købte i sommers netop en fiat uno dog en 45 men næsten samme bil og inden jeg gik ind i sagen var det dyreste "tilbud" på forsikring 23.000 kr da det er hendes første vogn og vi bor i den indre del af københavn. vi fandt så ud af at nu når vi bor sammen og har gjort det over et år kan hun få lov (at hos tryg som jeg tidligere var hos og stadig har nogle forskiringer hos.) til at køre videre på det trin jeg var på da jeg forlod dem. så nu betaler hun 4500 årligt og det er det ABSOLUT billigste der ku støves op selvom det er en pige der er over 21...
Brap brap brap...


-
corrado vr6
- Senior Medlem
- Indlæg: 492
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
- Kontakt:
Hvis man har en vr6ér med Turbo, kan man så bruge en godkendelse fra en anden Vr6 Turbo??? Eller skal der laves en til hver bil??
Hvis man har en Corrado Vr6 som har 190 hk, får fat i en motor fra en golf vr6 med 174hk og sætter Turbo på den... Så er den jo inden for de 190hk + 20%... eller går den ikke?
Hvis man har en Corrado Vr6 som har 190 hk, får fat i en motor fra en golf vr6 med 174hk og sætter Turbo på den... Så er den jo inden for de 190hk + 20%... eller går den ikke?
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
corrado vr6 skrev:Hvis man har en vr6ér med Turbo, kan man så bruge en godkendelse fra en anden Vr6 Turbo??? Eller skal der laves en til hver bil??
Hvis man har en Corrado Vr6 som har 190 hk, får fat i en motor fra en golf vr6 med 174hk og sætter Turbo på den... Så er den jo inden for de 190hk + 20%... eller går den ikke?
Den vil næppe gå. Trykladning anses for mere end 20% uanset hvad det yder. Så en eftermontering vil ikke kunne lade sig gøre "bare lige". Kan du derimod finde en turbomotor fra en anden model, må du gerne lægge den i og genbruge en nye motors emissionsatt., blot skal motoren isåfald være original, alt incl.
Så kommer T&S dog sikkertt ind i billedet, da man ofte skifter identitet på bilen ved dette stunt.
-
corrado vr6
- Senior Medlem
- Indlæg: 492
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
- Kontakt:
Ja, men hvis jeg tar en motor fra en golf vr6 og sætter Turbo på regner de vel 174 + 20% = 208,8 0g det holder sig jo inden for bilens 190 +20% = 228..
Hvis jeg får en godkendelse fra et Vr6 turbosæt, kan jeg alså godt bruge det, selvom jeg selv laver mit sæt?????
Hvis jeg får en godkendelse fra et Vr6 turbosæt, kan jeg alså godt bruge det, selvom jeg selv laver mit sæt?????
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
Jb coolers
Tlf: 60743564
!!! Ny Msn adresse!!!
Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
corrado vr6 skrev:Ja, men hvis jeg tar en motor fra en golf vr6 og sætter Turbo på regner de vel 174 + 20% = 208,8 0g det holder sig jo inden for bilens 190 +20% = 228..
Hvis jeg får en godkendelse fra et Vr6 turbosæt, kan jeg alså godt bruge det, selvom jeg selv laver mit sæt?????
Jeg tror ikke de uden videre lader sig overbevise om at du præcist har 20%, som minimum. Det er dog uklart hvem der skal dokumentere om du har 20% eller 120% ekstra.
Jeg kan ikke tro at du får lov at lave dit eget sæt. Det skal være stumper der er originaltmonteret i en anden model, således at du skifte _hele_ motoren fra en turbomodel, og SÅ kan du nok få lov at bruge den emissionstest.
Feks vil det kunne lade sig gøre at genbruge emissionstesten fra en opel LET motor i en "ikke LET bil", såfremt motoren er identisk med LET.
Hvilket i praksis nok gør at du ikke får lov selv at lave dit eget kit.
Kan du feks dokumentere at din nye manifold, eller turbo eller whatever ikke afviger fra den originale?
Ellers er slaget jo stadigt 100% frit. Man kunne jo tænke sig at du fik fat i en emissionstest fra et HGP kit, og selv byggede dit eget kit......ergo du havde frit slag, og den tror jeg dæleme ikke går.
Jeg ved at SB accepterer at jeg monterer en _komplet_940Turbo motor i min bil, og kan godt få lov at genbruge 940Turbo kravene, og dermed også emissionstesten. Jeg skal bare frivilligt opgradere fra -83 krav til 95+ krav.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Så blev Golfen synet med turbo... Skrevet i papirerne. Det var sku lidt bøvlet, men er her med bevist at det kan lade sig gøre
!
Noget jeg så må siger er katastrofalt og siger lidt om fejl prioteten i systemer er at motorrummet kun var åbnet ÉN gang. Og det var ude til det første syn og var KUN for at chekke stelnummeret. Det ENESTE de interesserer sig for er om papirerne er i orden. Jeg kunne i princippet have lavet er yderst mangelfuld og direkte farlig konstruktion uden at de ville have opdaget det
. Det syntes jeg er lidt skræmmende må jeg nok indrømme! Efter min mening er deres prioteter komplet fejl placerede... Han var mere interesseret i om jeg nu kunne reglerne. Blev næsten testet i dem i form af at han prøvede div regler og krav af på mig. Han ville jo nok helst ikke have synet den. MEN når det så er sagt og den del af det var overstået hvor jeg lige skulle vise at jeg sku mente det og havde baglandet i orden, så var han overordentlig flink og samarbejdsvillig. I bund og grund var jeg faktisk ret godt tilfreds med ham.
v/h christian
Noget jeg så må siger er katastrofalt og siger lidt om fejl prioteten i systemer er at motorrummet kun var åbnet ÉN gang. Og det var ude til det første syn og var KUN for at chekke stelnummeret. Det ENESTE de interesserer sig for er om papirerne er i orden. Jeg kunne i princippet have lavet er yderst mangelfuld og direkte farlig konstruktion uden at de ville have opdaget det
v/h christian
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt: