Transitfar skrev:
Vi kan nok ligeså godt først som sidst indrømme, at adskillige tunede biler får max-hastighed afprøvet på danske motorveje, og det er jo helt klart et problem.
Ja... Sjovt nok må jeg så indrømme at på trods af at min bil nu har kørt 25.000km med en effektforøgning på over 100% har jeg ALDRIG prøvet top hastigheden af. Jeg har én gang rundet 220kmt efter speedo... og stoppede så. Jeg aner faktisk ikke hvor stærkt den kan køre.
Har også en Kawasaki GPX 750 R... Jeg aner ikke hvor stærkt den kører heller. Har selvfølgelig været der op ad, men den har aldrig fået lov til at løbe ud.
Jeg er netop ved at syne bilen i disse dage. Forventer at kører til syn i morgen igen, efter at have dumpet første gang på for højt lamdatal ved forhøjet tomgang. Bilen køres til syn med turbo og det hele. Jeg har gjort et grundigt benarbejde først og mener selv at de bør syne den. Det bliver spændende. Blev efter første syn henvist til en større syningshal, hvor jeg efterfølgende har talt med syningslederen og vist ham papirer fra bl.a. færselsstyrelsen. Har derefter lavet en mundlig aftale med ham om at han personligt tager bilen ind til syn næste gang (i morgen for håbentligt), for at undgå misforståelser og syns folk uden den rette viden. Bilen vil jeg have synet uden fusk og alt skrevet i papirerne... Og når syningslederen så tilsyneladende er samarbejdesvillig (dog først efter en mindre overtalelse)... Så syntes jeg sku det er 100% i orden. Her er endelig en mand der tør tage ansvaret (måske).
Ønske mig held og lykke
v/h christian