Jamen så prøver jeg da
Jeg har tidliger skrevet om emnet på hi-speed.dk
Hvor jeg skrev:
-------------------------------------------------------------------------------------
[color=red]Jeg syntes det er provokerende!!!!
Hmm... "Spørgsmål om afgifter i forbindelse med udskiftning af motor og tuning mv. skal rettes til den regionale told- og skatteregion."
Jeg syntes man skulle samle 20-30 stykker, der er klar til, at ringe rundt KONSTANT til til disse tåber, over dynge dem med spørgsmål vedrørende alt hvad man kan finde på at spørge om vedr. tuning...
Eller hvis alle på et eller andet tidspunkt ville tage telefonen, og ringe til deres region, og spørge, "øhh må jeg godt køre med kn-filter", "øhh må jeg køre på på shell´s v-power benzin for jeg har fået afvide min bil vil blive hurtiger af det" "må jeg få det på skrift tak" osv osv
Over belast deres telefoner fuldstændig!!!
Mvh Ole
(som er pisse flov over at sin mor har arbejdet ved T&S over 25år)[/color]
-------------------------------------------------------------------------------------
Jeg syntes der bliver stillet større og større krav til "os" uden, at vi for rent besked! hjælp osv
Det hjælper da ingen ting, at de siger til os, " I skal bevise, at den overholder loven" Nå.. hvorfor, det er sgu da jer der vil have, at den skal overholde jeres love!!!! ligesom de vil have, at bilen skal kunne være sikker, at køre i, dette har de fundet en fin ordning på= periodisk syn.. Dette virker fint, og er tilmed billigt! Jeg kan godt lide min bil, og derfor vil jeg da også gerne have, at den er i orden, sikker, og ikke forurener alt for meget, men som en anden sagde, det er en brøkdel af den danske vognpark der er tunet, så det med, at de forurener mere end de gjorde ab fabrik, kan sgu næsten være ligegyldigt! men nej

det skal bare være sådan "vi skal tænke på miljøet" NÅ.. hvad fanden med alle de offentlige transportmidler! fucking diesel hakkere

.... Hvad ville der ske hvis vi, råbte op, at DE skulle montere de nyeste aktive partikel filtre (kan ikke huske hvad de hedder).. Hvad med fly? jeg kan huske da jeg stod i lære, der så vi også lidt på fourening.. et fly af jumbo størrelsen fourenede ligeså meget på en tur henover danmark som hele den danskvognpark gør på ca et døgn! hvor mange fly ser i hver dag???

og ikke for, at tale om store skibe som "supertankere" Hvor mange liter diesel bruger sådan en når den sejler rundt om danmark? 1millioner liter 2millioner liter?????????
Det er sku den forkerte målgruppe de skyder efter!!
Hvad angår sikkerhed, der kan jeg godt følge dem!
Men igen, kan huske jeg var til syn med en kadett 1.6 engang, hvor der var ilagt en 1.6gsi motor fra en corsa! dette var OK.. men hvis der blev monteret skiver i bag, skulle der betales ved kasse 1

nå da.. hvorfor lige det?= identitet skifte, årh hvad? den må godt bliver hurtiger, men man må sandlig ikke kunne bremse bedre

Den "kejle" der har fundet på det var ihvertfald ikke den der stod først ikøen da der blev delt intelligens ud.. men okay.. man skulle da ellers mene, at en 15-16år gammel bil havede tjen sit til statskassen???? 15års vægtafgift, forsikringsafgift, benzinafgift, olie afgift, kølervæskeafgift, dækafgift, synsafgift og moms ved diverse værksteds besøg osv osv.. men næhhh.. man skal da lige betale en 3000kroners penge for at, få lov til at montere skiver i bag
Men vi skal da heldighvis ikke betale for, at bruge, græsslåmaskinen, buskrydderen, flismakinenen, havefræseren osv.. men shhhh det skal vi nok ikke tale for højt om, ellers kommer der bare nogen, og siger vi skal ha monteret en lovpligtig timetæller på den, og betale ex antal kroner pr time
Hvad angår de unges kørsel (er selv 23) så syntes jeg ikke det er så slemt, der hvor jeg kommer fra (mors) men der vil altid være nogen som ikke kan finde ud af det!
Jeg har selv været en "motorbølle" da jeg lige havde fået pappet, men det blev der hurtig sat en stopper for, da jeg smadrede min bil 23dage efter jeg havede købt den, oven i det var jeg tæt på, at slå mig selv, og en kammerat ihjel + jeg fik taget kortet (dog betinget) i 3år en regning fra politiet og advokat på 19.200kr plus en bil til 35.000kr.... Men så kunne jeg lære det ku jeg..
Men det er heldighvis ikke kun mig der lærte af den lektion, alle i min omgangskreds satte tempoet lidt ned, og begyndte, at bruge hovedet.
Men et sted at "køre" ville få mange til at sætte tempoet ned i byen/landevejen tror jeg.. Vi er jo som børn

Hvis børn ikke har et sted at spille fodbold, vil de jo spille bold ude på vejen!!!!!!!!!!
Ps. overstånden er skrevet af en mekker, og ikke af en der ligefrem har sprogkundskaberne i sin favør!!!