Anonymous skrev:
Claus Gundersen skrev:
Dem der mærker en effekt, det er rent psykisk. Præcis som når man har lavet service på bilen, eller har skiftet den gamle udstødning, eller blot har vasket eller poleret bilen, så kører den også meget bedre.... Der er bare ingen dokumenteret effekt, sjovt nok.......
Ja du er da bare sååå klog !!!!!
Problemet med dokumenteret effekt er at man kun prøver det på alm biler som har alm. kompresion og en motorstyring der indstiller sig efter benzinens luner.....
Der findes vel næppe en Motorcykel i dette land der har været mere på rullefelt end undertegnedes, når det gælder inddysning/justering er jeg på grænsen til psykotisk.
Den helt absolute bundskraber er HAAHR benzin, mage til ringe brændstof skal man sgu nok til Rusland eller måske Kina for at finde.
Tændingsbanken i så rige mængder at man omtrent kan spille en melodi med gasrullen. har også oplevet store problemer med min RST og andre trykladede biler jeg har haft.
DK og OK har heller ikke mange point i min bog.
V-Power, Nitro3000(har ikke prøvet Q8 Advance) derimod fungerer perfekt og er man som jeg i den situation at man helst skulle køre på98oktan så tilsættes der lige en "kopfuld" karburatorsprit og VUPTI så har man pludselig ingen tændingsbanken, mere jævnt træk og mellem 5-7hk mere på det mesta af skalaen.
Men på dine forældres Corolla 1.3XLI spilder du pengene og mærker måske kun den forskel at den måske ikke lige taber et par tændinger ind imellem.
Men når du har hørt en 30.000kr's motor tændingsbanke ved 12.000RPM så finder du ud af at benzin ikke er det samme alle steder !!!
Nu er det sådan at min bil har en motor i prisklassen over 50.000kr for selve tuningen, så jeg ved godt hvad det vil sige at en motor tændingsbanker, det behøver du ikke at fortælle mig mere om.
Som jeg tidligere skrev har jeg arbejdet med benzin i nogle år, godt nok nogle år tilbage, men den gang begyndte selskaberne for alvor at sælge deres produkter med tilsætninger i, som både kunne gøre det ene og det andet.
Det er sjovt nok aldrig blevet dukomenteret af uvildige selskaber at deres tilsætninger virker som de reklamerer med. Derfor kan man vel med rette sige at det er fis i en hornlygte, og det er psykisk effekt folk oplever.
Min bil er målt med metax benzin og Vpower benzin, hvor foreskellen lå på 2 hk, til metax fordel. Der var ingen forskel på kurven, og temperaturen var 5 grader til forskel imellem de 2 målinger, samt stort set samme luftfugtighed.
Vpower er IKKE højere oktan, det er blot nogle tilsætningsstoffer som skulle forhindre tilsodning. (dette kan iøvrigt fjernes på mange andre måder, hvor man har en dokumenteret test og en effekt)