Ny BOV

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#21 Indlæg af mh »

tror nu ikk at der er noget problem med dem og holdbarhed... men jeg lader nu damen om tupperware tingende og bruger noget med metal i...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#22 Indlæg af Saab-Daniel »

lqs skrev:tror problemet er mange vender dem forkert! 1,6 bar/388hk

Hmm... Dvs. at saab fra fabrikken vender rigtigt mange bosch-ventiler forkert? Nå, der kan man bare se, så tror da pokker at de ikke kan få det til at løbe rundt :D
Men faktum er, at de standardmonterede recirc-bov'er fra bosch har det med at få en slap membran med tiden... De holder sikkert fint tryk de første mange km, men de bliver trætte... Ellers ville det ikke være noget af det første man bliver anbefalet at tjekke når dytten begynder at føles lidt sløv og mister tryk... Tror bare ikke det er optimalt til 1,6 bar... Hvorfor ikke bruge en bedre recirc når du nu har smidt 1,6 bar afsted i bilen?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#23 Indlæg af lqs »

den bedste grund jeg kan se er at de kan købes for 200kr stk. og at de virker! bruger dem ikke så de kører tilbage, blot ud i det fri! men nej de kan ikke blive blanke! 2ÅR MASSER AF TRYK INGEN PROBLEMER!!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#24 Indlæg af mh »

lqs skrev:den bedste grund jeg kan se er at de kan købes for 200kr stk. og at de virker! bruger dem ikke så de kører tilbage, blot ud i det fri! men nej de kan ikke blive blanke! 2ÅR MASSER AF TRYK INGEN PROBLEMER!!


sejt men sandt..... det var ikke for at svine den/det til.... sorry hvis det kunne misforståes....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#25 Indlæg af lqs »

der skal en hel del mere til, før jeg synes en eller noget bliver svinet til! send dit telefonnr. til mig hvis du vil snakke tec 2. MVH Søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#26 Indlæg af Saab-Daniel »

Nej det var absolut heller ikke ment som værende en sviner, undrede mig bare...
Men godt din kører, så er 200 kr ikke mange penge for sådan en... Nu har du vel et filter på, så den ikke suger måger med ind når du står i tomgang osv...?
Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#27 Indlæg af lqs »

ingen filter! der er ingen måger i mit motorrum. åbningerne vender naturligvis nedad. desuden kører jeg ikke på stranden. mvh. Søren
Besvar