Justerbart ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
A3-Quattro
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Justerbart ladetryk
Kan man egentligt lave justerbart ladetryk på en 1.8T motor, eksempelvis med en "bleed ventil"...?
Så man kan justere ladetrykket indefra kabinen....!
Så man kan justere ladetrykket indefra kabinen....!
-
beamer
- Junior Medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
- Kontakt:
bleeder
Jeg har lavet justerbart ladetryk på min PUG206... godtnok kun fra motor-rummet, men hvad..
du indsætter en bleederventil mellem turbo og wastegate, og jo mere man lukker op for bleederen jo mere tryk kommer der.. hvis du vil justere det fra kabinen kan du montere en boost-controller, der har en servo bleeder ventil og derved kan man stille trykket elektroniksk...
du indsætter en bleederventil mellem turbo og wastegate, og jo mere man lukker op for bleederen jo mere tryk kommer der.. hvis du vil justere det fra kabinen kan du montere en boost-controller, der har en servo bleeder ventil og derved kan man stille trykket elektroniksk...
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
- Whosa
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
-
A3-Quattro
- Medlem
- Indlæg: 245
- Tilmeldt: 04 sep 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
beamer
- Junior Medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
- Kontakt:
bleeder..
Man kan godt føre bleederen ind i kabinen, men man skal altså passe på at slangerne ikke bliver ALT for lange..
du kan godt bruge en bleeder på den motror, godtnok styrer motorstyringen trykket, men det er jo netop det bleederen hjælper på - den "snyder" motor styringen / wastegaten så de ikke tror der er større tryk..
du kan godt bruge en bleeder på den motror, godtnok styrer motorstyringen trykket, men det er jo netop det bleederen hjælper på - den "snyder" motor styringen / wastegaten så de ikke tror der er større tryk..
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Hvis det er VW eller Audi 1.8t vi taler om, så skulle det ikke være muligt at hæve ladetrykker på den måde uden at have Chippet boksen først.
Hvis ikke, så går den i nødeprogram.
Hvis ikke, så går den i nødeprogram.
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Re: hmm..
beamer skrev:Hm... det lyder mystisk for mig, for hvordan skulle ECU'en vide at ladetrykket er hævet hvis wastegaten står som normalt ?
Det kunne være MAP sensoren, i manifolden sladrede
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]