Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 apr 2025, 00:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Tuning af RMX

Geografisk sted: Solrød Strand
Hey folkens 8)

Jeg vil gerne søge lidt hjælp og info til mit ny startede projekt... Det skal dog lige siges at det altså ikke er et bil projekt jeg er igang med, men derimod et knallert projekt, så jeg håber altså I kan hjælpe mig alligevel...

Mit projekt lyder således at jeg vil lave Dk's stærkeste gearknallert... Min knallert er en vandkølet 6gears Suzuki RMX, så der er lidt at lege med...

MEN, jeg er snart ude i der uberste tun man kan få til den knallert... Jeg har 28mm fladsspjældskarbirator, højkomprimeret topstykke (41mm) portet cyllinder (52mm) Racer krumtap (klare 18.000 rpm), racer lejer, poleret krumtaphus, power udstødning, carbon membran..

Det var i grove træk den opsætning jeg har nu, der er dog mere, men det er ikke så relavant...

MEN, nu vil jeg godt gå en hel del længere ud i tun... Derfor virker I som værende de rigtige prof tunere og derfor håber jeg at I kan hjælpe selvom det er til knallert og ikke bil, for jeg vil godt "lege" med turbo eller kompressor... Den mest realistiske er jo nok kompressor tuning, med mindre man kan lave en slags lavtryksturbo... Men er det noget I kan hjælpe med eller komme med råd?

Det skal lige siges at dette er et projekt tager jeg meget seriøst og dermed skal der ikke tænkes på budgettet...

Håber sq jeg høre nærmere tilbage!

MVH
Stefan Hansen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hvor mange heste er du ved at ha nået?? Har du evt undersøgt om du kan pare din motor sammen med en crossermotor. Eller endnu bedre... ville være at montere en komplet motor... måsk 125 eller 250 ccm.
Hvis du nu alligevel skulle blive stoppet tar de næsten hele din motor alligevel.... såååå hvorfor ikke tage en crossermotor

Titel:
indsprøjtning og kompressor fra en Peugeot Jetforce scooter, så kan der komme tryk på svinet.
Ellers skal du i gang med at afveje/afbalancere motoren. noget andet du kan gøre er at dreje tandhjul i gearkassen ned så de bliver smallere(mindre friktion) lettere fælge og noget kåbe til at komme i læ bagved.
Fjern svinhjul og få noget tænding på der kan instilles efter omdr. da en 2takter kan gi mere topeffekt ved at forskyde tændingen.

Men som sagt så er nedsættelse af friktion enormt vigtigt i sådan en motor da den jo ikke ligefrem er letløbende.

Held og lykke og hold os informeret !!

Titel:
NOS!!! :twisted:

Det er vist ikke helt urealistisk.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
1) Du kan IKKE tryklade en 2-takter, membranerne vil jo stå piv åbne, hele tiden, og ikke alle turboer tåler benzin. Så kan man måske blæse igennem karburatoren, men der er stadig problemer med membranerne. Jeg vil gætte på den fylder det krumtapshus med benzin/luft blanding, til den drukner i det.

2) Hvor vil du finde en turbo/kompressor, så lille henne ?! De findes sikkert, men er nok ikke til at opdrive

3) Hvor vil du få olietryk, til en evt. turbo ?! Du kører jo ikke med olietryk i motoren ?! Hvis det nu skal være en kompressor, skal du ha' lavet et drev af en art.
Dvs. din kæde, eller et udtag på svinghjuls-siden skal drive kompressoren :?:

Endvidere kører en godt tunet knallert jo med en komp, der ligner 12:1-14:1, det passer ikke videre godt, sammen med trykladning

Sæt hellere en 125 ccm cross motor, som allerede er foreslået, de sparker R** :twisted: :twisted:

Ret mig endeligt, hvis jeg tager fejl i ovenstående punkter :D

Titel:
Mester Medlem

prøv at kigge på tuning/ forskel på sc12- sc16 der er nok noget der vil friste! vh søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

SLOW EYES WILL KILL YOU

Senest rettet af xxblade 12 nov 2003, 20:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
1) Du kan IKKE tryklade en 2-takter, membranerne vil jo stå piv åbne, hele tiden, og ikke alle turboer tåler benzin. Så kan man måske blæse igennem karburatoren, men der er stadig problemer med membranerne. Jeg vil gætte på den fylder det krumtapshus med benzin/luft blanding, til den drukner i det.

2) Hvor vil du finde en turbo/kompressor, så lille henne ?! De findes sikkert, men er nok ikke til at opdrive

3) Hvor vil du få olietryk, til en evt. turbo ?! Du kører jo ikke med olietryk i motoren ?! Hvis det nu skal være en kompressor, skal du ha' lavet et drev af en art.

Endvidere kører en godt tunet knallert jo med en komp, der ligner 12:1-14:1, det passer ikke videre godt, sammen med trykladning

Sæt hellere en 125 ccm cross motor, som allerede er foreslået, de sparker R** :twisted: :twisted:

Peugeor Jetforce er en 2takter med kompressor og indsprøjtning fra fabrikken.
Ikke alle 2takter har membraner, nogle har drejeventil andre bruger stemplet som "ventil"
Drev af kompressor er da det mindste problem, fræs riller i svinghjul og brug en flad rem.......

At sætte en crosser motor på er sgu da det klammeste forslag, så er det jo ikke Danmarks hurtigste RMX, bare en knallert med en størrere motor. hvis det er det han ville behøvede han sgu nok ikke spørge her inde.

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

At sænke kompressionen er da ikke noget problem, alt fra tyk toppakning til at fjerne noget af toppen af stemplet er en mulighed

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
xxblade skrev:
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:

Peugeor Jetforce er en 2takter med kompressor og indsprøjtning fra fabrikken.
Ikke alle 2takter har membraner, nogle har drejeventil andre bruger stemplet som "ventil"
Drev af kompressor er da det mindste problem, fræs riller i svinghjul og brug en flad rem.......

At sætte en crosser motor på er sgu da det klammeste forslag, så er det jo ikke Danmarks hurtigste RMX, bare en knallert med en størrere motor. hvis det er det han ville behøvede han sgu nok ikke spørge her inde.

Har du et link, til omtalte Peugeot :?:

Den toppakning, skal immervæk være rimeligt tyk, for at sænke kompressionen, da et knallert stempel ikke ligefrem kan rages for flere mm gods i toppen :!:

Og, endvidere skriver han jo selv "carbon membran"
Og jeg holder stadigvæk på, at du IKKE kan tryklade noget igennem en membran..

Hjæææælp mig, Henrik GM, du plejer at have nogle gode argumenter :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time