Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 11:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 19:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 34
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 21:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg er nyskerig på at vide lidt mere om metanol sprøjt, Har set det i nogle bilblade, på nogle tunnede biler, men der er ingen forklaring (jeg sku godt det er for at få ekstra HK.) Kunne godt tænke mig at vide, hvordan man evt. laver et sådan et anlæg selv.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 nov 2003, 23:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Som udgangspunkt kan man IKKE bruge NOS og diesel sammen, da man jo tilsætter NOS for at optimere forbrændingen. Men efter som forbrændingen som udgangspunkt er optimal på diesel'en pga. bl.a. kompressionen, vil det ikke hjælpe at tilføre extra "ilt" til forbrændingen.

Som nogle nævner ER der nogle der har experimenteret med Æter, men dette er IKKE at anbefale da der i den forbindelse også har været nogle halv-farlige ulykker...

og hvis du ikke vil hente mere anyways, jammen så skrug pumpen op så har du de 10hk extra

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 12:37 
hvis man læser brugermanualen til en mercedes w124 250D så anbefaler mercedes selv at man blander dieslen op med op til 18% benzin i meget kolde perioder,ved dog ikke om det vil give en effekt forøgelse eller ødelagt motor ved misbrug men det er da stof til eftertanke.


Top
  
 
 Titel: mercedes
Indlæg: 10 nov 2003, 12:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Hmm.... det lyder absolut ikke anbefalelsesværdigt... på en moderne diesel-motor vil det have katastrofale konsekvenser...

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 17:14 
Hej igen

Det var sørme en skæg idé med den betjening af skruen på pumpen, så er du også fri for at bruge koldstartssystemet.

Mht. benzin i dieselolien så giver det ingen mereffekt overhovedet, det er udelukkende for at forhindre at olien udskiller parafin ved lave temperaturer, som i givet fald ville stoppe filteret. Det er netop hvad mange tankstationer gør, for at frostsikre dieselolien om vinteren. Det farlige kan ligge i at hvis man putter for meget benzin i olien vil det slide for meget på indsprøjtningspumpen. Det er nemlig dieselolien der smører pumpestemplerne og benzin smører ikke særligt godt.

Mvh.
Christian Trab


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 19:42 
Hey folks

Slugte li en halv smøg :o)

Fandt li dette på tdiclub.com

12. Nitrous Oxide

Not normally suitable for a diesel engine. Since diesel engines normally run lean (except when belching black smoke!) adding more oxidizer isn't going to accomplish anything. If the engine is over-fueled due to extensive other modifications, then this might help power output ... for a little while, until something breaks.


Best regards

Heine


Top
  
 
Indlæg: 10 nov 2003, 21:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hej alle sammen

jeg snakket en gang med en taxi vognmand
som plejer at blande 7L benzin i en tank fuld diesel
(bilmærke ukendt og total liter antal?) på sin taxi
han mente at han kunne mærke det en hel del :?:
han mente at han hævet brændtalte på dieselen
lige som landbrugs diesel har et højer brændtal end
standart diesel????

det var bare lige en tanke som fløj gennem mit hoved
MVH C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 22:15 
på denne traktor jeg snakkede om brugte han nos en til at komme i gang på indtil at turboerne satte tryk

det vil kun virke under accelleration med for meget disel( sort røg )


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team