NOS OG DIESEL = BIG BANG ELLER ?????
Redaktør: Moderatorer
- Lars E
- Mester Medlem
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Jeg er nyskerig på at vide lidt mere om metanol sprøjt, Har set det i nogle bilblade, på nogle tunnede biler, men der er ingen forklaring (jeg sku godt det er for at få ekstra HK.) Kunne godt tænke mig at vide, hvordan man evt. laver et sådan et anlæg selv.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
beamer
- Junior Medlem
- Kontakt:
NOS vs. DIESEL = No good.
Som udgangspunkt kan man IKKE bruge NOS og diesel sammen, da man jo tilsætter NOS for at optimere forbrændingen. Men efter som forbrændingen som udgangspunkt er optimal på diesel'en pga. bl.a. kompressionen, vil det ikke hjælpe at tilføre extra "ilt" til forbrændingen.
Som nogle nævner ER der nogle der har experimenteret med Æter, men dette er IKKE at anbefale da der i den forbindelse også har været nogle halv-farlige ulykker...
og hvis du ikke vil hente mere anyways, jammen så skrug pumpen op så har du de 10hk extra
Som nogle nævner ER der nogle der har experimenteret med Æter, men dette er IKKE at anbefale da der i den forbindelse også har været nogle halv-farlige ulykker...
og hvis du ikke vil hente mere anyways, jammen så skrug pumpen op så har du de 10hk extra
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]
-
møffe
-
Christian Trab
Hej igen
Det var sørme en skæg idé med den betjening af skruen på pumpen, så er du også fri for at bruge koldstartssystemet.
Mht. benzin i dieselolien så giver det ingen mereffekt overhovedet, det er udelukkende for at forhindre at olien udskiller parafin ved lave temperaturer, som i givet fald ville stoppe filteret. Det er netop hvad mange tankstationer gør, for at frostsikre dieselolien om vinteren. Det farlige kan ligge i at hvis man putter for meget benzin i olien vil det slide for meget på indsprøjtningspumpen. Det er nemlig dieselolien der smører pumpestemplerne og benzin smører ikke særligt godt.
Mvh.
Christian Trab
Det var sørme en skæg idé med den betjening af skruen på pumpen, så er du også fri for at bruge koldstartssystemet.
Mht. benzin i dieselolien så giver det ingen mereffekt overhovedet, det er udelukkende for at forhindre at olien udskiller parafin ved lave temperaturer, som i givet fald ville stoppe filteret. Det er netop hvad mange tankstationer gør, for at frostsikre dieselolien om vinteren. Det farlige kan ligge i at hvis man putter for meget benzin i olien vil det slide for meget på indsprøjtningspumpen. Det er nemlig dieselolien der smører pumpestemplerne og benzin smører ikke særligt godt.
Mvh.
Christian Trab
-
Gæst
Hey folks
Slugte li en halv smøg :o)
Fandt li dette på tdiclub.com
12. Nitrous Oxide
Not normally suitable for a diesel engine. Since diesel engines normally run lean (except when belching black smoke!) adding more oxidizer isn't going to accomplish anything. If the engine is over-fueled due to extensive other modifications, then this might help power output ... for a little while, until something breaks.
Best regards
Heine
Slugte li en halv smøg :o)
Fandt li dette på tdiclub.com
12. Nitrous Oxide
Not normally suitable for a diesel engine. Since diesel engines normally run lean (except when belching black smoke!) adding more oxidizer isn't going to accomplish anything. If the engine is over-fueled due to extensive other modifications, then this might help power output ... for a little while, until something breaks.
Best regards
Heine
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Benzin/Diesel MIX
hej alle sammen
jeg snakket en gang med en taxi vognmand
som plejer at blande 7L benzin i en tank fuld diesel
(bilmærke ukendt og total liter antal?) på sin taxi
han mente at han kunne mærke det en hel del