Hej igen,
Nu sidder jeg og bliver lidt usikker på om Raceline'en har karburator, eller om den faktisk har indsprøjtning. Den nemmeste måde du kan se forskel på de tre motorer (turbo, indsprøjtning, karburator) er følgende:
Turbomotor:
Find "indsugningssnablen" der ligger hen over ventildækslet og går op til spjældhuset. Hvis denne drejer over mod venstre side af motorrummet (set forfra), og er lavet af trykstøbt aluminium, har du en turbomaskine. Du kan også finde intercooleren lige til venstre for køleren. Og med mindre det er faldet af, sidder der et stort "TURBO" klistermærke på toppen af indsugningsmanifolden. Den "metalbox" du har set i motorrummet er højst sandsynligt varmeskjoldet til udstødningsmanifolden. HVIS du har en turbo under hjelmen, er denne pakket ind i et næsten identisk varmeskjold. Det er med andre ord umuligt at se forskel hvis man er uerfaren.
Indsprøjtningsmotor:
Hvis snablen drejer mod højre, og er lavet af sort plastic, er det en indsprøjtningsmotor. Den har så enten 90hk (mest sandsynligt) eller 105hk. "GTX" modellen har 105hk motoren.
Karburator:
Det giver vist sig selv... men der sidder en ordentlig balje af et luftfilter øverst i motorrummet. You can't miss it. Den har 90hk.
Håber at du finder ud af det! Vil gerne høre hvad det ender med at være for en dyt
