Køling af stempeler?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Køling af stempeler?

#1 Indlæg af Mads B (dk) »

Hej....

Er der nogen som har lavet det selv?...... hvordan er det lavet på motore hvor det er org.?

Mvh Mads B
Hald79
Senior Medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: midtjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af Hald79 »

hejsa...

gå ind på www.powerpage.dk ---> motorlære --->motorblokken--->gå lidt ned og læs.......

mvh Jens Hald
Claus A
Medlem
Indlæg: 168
Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:37

#3 Indlæg af Claus A »

Hej
Systemet som du ser under "motorblokken" har jeg
nu kørt 2 sæsoner med. Det virker særdeles godt.
Jeg har øget dysehullerne til 0,9mm, stadig uden at
olietrykket er reduceret.
Nogle eftermonterede systemer har dyserne siddende i
hovedlejeblokken og rammer mere plejlstangen end
undersiden af stemplet.
Billede


Det var en af årsagerne til at jeg lavede det selv.
Mvh
Claus A
Thomas.

#4 Indlæg af Thomas. »

På Ford Escort 1,8 Zetec 105HK er der forberet til det. Og på 130HK modellen er det standart.
Besvar