Hejsa...
Jeg har fået erhvervet mig en 25 år gammel saab 99... yeah..., men selv om den er fed på sin helt egen måde, er der stadig et par ting ved den som jeg ikke er helt vild med.
1. Den her en 4 gears gearkasse, men jeg har fået at vide at alle saab 90-99-900 gearkasser er ombyttelige. Er det rigtigt eller skal jeg finde en 5-gears gearkasse fra f.eks. en 99-turbo, hvis jeg vil ha 5 gear???
2. Den har den gamle trykkarburator, men ikke en strømberg, som jeg troede, men eller anden tysk produceret vist nok (ved det faktisk ikke). Men da økonomien er dårlig .... meeeget dårlig, ville jeg gerne vide om det virkelig kan passe, at den køre 6 km/L. CO2 en er skruet helt ned på karburatoren, men er der andet der kan gøres for at hjælpe økonomien
3. Hvad jeg skal ha fat i for at sætte sprøjt på. Er det rigtigt at dysserne sidder i manifolden på saaber med sprøjt eller sidder de i topstykket. Hvilke dele skal jeg bruge, og hvad med ledningsnet. Der har jo været meget snak om MS. Hvis det skulle på, hvor meget ledningsnet skal jeg bruge fra en saab med sprøjt??
Det var vist nok for nu, men jeg vender tilbage med nye ting, hvis der er folk der viser interesse for emnet.
Håber I kan hjælpe...
MVH Gummispoiler