Staalanden skrev:
For at man overhovedet må køre til DHB SKAL bilen være synet og INDREGISTRERET, så derfor Skal der køres med nr. plader, så derfor ingen prøveplader
Den besked fik vi sidst.
Ok. Hvis man laver en regel så skal den vel overholdes?
Dvs at DHB vinderen nødvendigvist er en synet og indregistreret bil. ok.
Eftersom der tydeligvist svindles en del med denne "nummerplade regel" og man fra DHB´s side har en regel der hedder at "bilen SKAL være synet og indreg." så er det på sin plads at de biler der opnår en podieplads også kan gennemføre et syn hos SB direkte.
Jeg VED at denne kommentar vil piske op i et sår hos mange herinde, men hvis jeg virkeligt vil vinde DHB, så skaffer jeg da bare en funnycar og smækker pladerne fra volvoen over på den. Så kan jeg gentagne gange køre langt nede i 9sek. og køre røven ud af bukserne på alle de andre der stiller op til DHB(DANMARKShurtigstebil). Indtrykket fra det sidste DHB gør at man tilsyneladende kan stille op med flere motorer,ligegyldige emissioner, osv osv selv på raceslicks uden at det medfører nogen protest fra kontrollen.
Hvis DHB skal have nogen berettigelse skal man sgu se at få fat i nogle regler som skal overholdes. Ellers vinder den der kan være mest kreativ.
Feks vil en hiace med en rollsroyce griffon motor nok tage de fleste, men næppe kunne synes, uanset om der står carinaE på registreringsattesten.
Så hvis DHB melder ud at bilerne skal være synede og indreg. så skal det sateme overholdes, og en tur gennem SB bagefter(så man med en rimelig sikkerhed kan afgøre at bilen rent faktisk ER synet som den står!) vil klæde DHB ganske betragteligt. At sætte en 10årig klnægt til at tjekke om dæk er gadedæk holde ikke en cm.
Hvis DTC blev tjekket efter samme "regler" som sidste DHB gjorde så er der intet i vejen for at stille op med specialsaloon biler (eller for den sags skyld en F1) i DTC.
Jeg mener ikke at DHB absolut skal kræve indreg. biler, men hvis/når de nu gør det så er det sgu ikke heldigt for sporten og arrangementet at man stiller op med en vwpolo1,4(iflg reg.att.) når bilen har mere lighed med en funnycar.
Siger reglementet at bilerne til DHB skal være synede og indreg. så må 1. 2. og 3. pladsen i klassen jo kunne klare et syn på stedet. Hvis det ikke er ønsket og hensigten med arrangementet så skal man sgu lave DHB til en funnycar klasse istedet.