Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
til transitfar. synes ikke rigtig du får svaret på om det du foreslår er lovligt! hvilke felter vil du krydse af på papiret der hører til prøvepladerne? det der med at køre fornuftigt til og fra de (påståede) mulige købere lyder for mig som om du ved at du er på rigtig tynd is her!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Alternativt kan man jo også leje/låne en autotrailer.
Man kører så pænt i raceren på vejen TIL træffet, og bagefter triller man dyret på traileren og ruller stille og roligt hjemad, mens diverse syndere og toldere får kyssemunden... 8)

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Mon ikke der skulle være adskillige interesserede købere til en bil til et træf som DHB???? :lol:
Du skal jo ikke møde op i retten med underskrevne vidneerklæringer, vel :idea:
De eneste der er på tynd is her, er dem der tror, de skal køre race på offentlige vej fredag eftermiddag :!: .

Titel:
vil lige huske jer alle sammen på, at politi/told og skvat mm. sagtens kan gå ind og se hvem der har lejet hvilke prøveplader, til hvad for en bil og om den pt. er på (rigtige) plader! rigtig let endda!! tror nu slet ikke der bliver nogen dhb. 2004!!!

Titel:
For at man overhovedet må køre til DHB SKAL bilen være synet og INDREGISTRERET, så derfor Skal der køres med nr. plader, så derfor ingen prøveplader :(
Den besked fik vi sidst.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig og naturligvis kan de det. Og hvad så???
Færdselsloven er altså ikke "vejledende", ligeså lidt som loven om privatlivets ukrænkelighed, og loven om privat ejendomsret er det.
Hvad du tilfældigvis har stående på en trailer behøver politi/toldere altså en dommerkendelse for at kunne pille-rode-rage i.
Nogle politifolk elsker at spille "en helvedes karl", men de skal "bare" pilles ned på jorden igen...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Att. staalanden: Sorry, det var jeg ikke klar over... :oops:

Titel:
Moderator

Staalanden skrev:
For at man overhovedet må køre til DHB SKAL bilen være synet og INDREGISTRERET, så derfor Skal der køres med nr. plader, så derfor ingen prøveplader :(
Den besked fik vi sidst.

Ok. Hvis man laver en regel så skal den vel overholdes?
Dvs at DHB vinderen nødvendigvist er en synet og indregistreret bil. ok.

Eftersom der tydeligvist svindles en del med denne "nummerplade regel" og man fra DHB´s side har en regel der hedder at "bilen SKAL være synet og indreg." så er det på sin plads at de biler der opnår en podieplads også kan gennemføre et syn hos SB direkte.

Jeg VED at denne kommentar vil piske op i et sår hos mange herinde, men hvis jeg virkeligt vil vinde DHB, så skaffer jeg da bare en funnycar og smækker pladerne fra volvoen over på den. Så kan jeg gentagne gange køre langt nede i 9sek. og køre røven ud af bukserne på alle de andre der stiller op til DHB(DANMARKShurtigstebil). Indtrykket fra det sidste DHB gør at man tilsyneladende kan stille op med flere motorer,ligegyldige emissioner, osv osv selv på raceslicks uden at det medfører nogen protest fra kontrollen.

Hvis DHB skal have nogen berettigelse skal man sgu se at få fat i nogle regler som skal overholdes. Ellers vinder den der kan være mest kreativ.
Feks vil en hiace med en rollsroyce griffon motor nok tage de fleste, men næppe kunne synes, uanset om der står carinaE på registreringsattesten.

Så hvis DHB melder ud at bilerne skal være synede og indreg. så skal det sateme overholdes, og en tur gennem SB bagefter(så man med en rimelig sikkerhed kan afgøre at bilen rent faktisk ER synet som den står!) vil klæde DHB ganske betragteligt. At sætte en 10årig klnægt til at tjekke om dæk er gadedæk holde ikke en cm.

Hvis DTC blev tjekket efter samme "regler" som sidste DHB gjorde så er der intet i vejen for at stille op med specialsaloon biler (eller for den sags skyld en F1) i DTC.

Jeg mener ikke at DHB absolut skal kræve indreg. biler, men hvis/når de nu gør det så er det sgu ikke heldigt for sporten og arrangementet at man stiller op med en vwpolo1,4(iflg reg.att.) når bilen har mere lighed med en funnycar.

Siger reglementet at bilerne til DHB skal være synede og indreg. så må 1. 2. og 3. pladsen i klassen jo kunne klare et syn på stedet. Hvis det ikke er ønsket og hensigten med arrangementet så skal man sgu lave DHB til en funnycar klasse istedet.

Titel:
Mester Medlem

svært at sige om der bliver noget dhb 2004! kommer vel an på de (v- pop-max) kan finde et sted at afholde det! om de kan få nogle til at gøre arbejdet for sig!! om deltagerne vil finde sig i at bruge et år til at lave en bil der måske så ikke passer til de regler de offentliggør en uge før dhb!!! om de samme deltagere vil finde sig i at disse regler så ændres på selve dagen!!!! helt sikkert er det at told og skat vil komme for at tælle tilskuere, efter at v-pop-max (folkene bag) offentligt har pralet af at have lavet 1000000 sorte kroner på dhb 2003!!!!! tror nu slet ikke de får lov til at afholde det arrangemang (godkendelser/tilladelser)!!!!!!

Titel:
tror lidt denne ´debat er en and.hvordan kunne den gamle corolla med 2motore ellers blive ved med at køre? og som cossimanden skrev så var det fordi at en strisser havde set tvprogrammet om DHB2003 og derefter set hans bil på offentligvej.det virker dog svinsk af politiet.men hvorfor er det kun de 3 første pladser der skal kunne stille op til syn??det er da dem alle?? men hvorfor skal man stille op til syn overhovedet, når jeg er til DHB syntes jeg bestemt at de biler der køre ikke er dem der de farligste på vejen,man kan jo se med ens egne øjne at der bliver brugt godt med penge på dæk,bremser etc.men hvis alt går galt må der jo bare arrengeres DHB i et andet land.men det er min mening.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time