Her står skrevet at benzinmangel over en længere tid kan ødelægge motoren
Indkøring Al den information du kan få fra motoren er godt, lambda, vandtemp, olietemp, olietryk, benzintryk, udstødningstemperatur. Den største årsag til motor død er manglende information om hvordan motoren kører. De fleste motorer går døde på motorvejen med fuld gas over et langt stykke. Hvis din benzinpumpe kun lige kan holde trykket og filtret bare stopper lidt til så vil det kunne koste motoren på en motorvejstur.
Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan det ødelægge motoren?, medfører det ikke bare at motoren sætter lidt ud og derved ikke yder det samme som ved lavere omdrejninger?
Så altså når jeg oplever at min motor ligesom ikke får benzin nok jeg kører hurtigt på motorvejen så skal jeg slippe speederen og hurtigst muligt få en anden benzinpumpe på?
Det lyder lidt som om en 2-takts knallert der 4-firetakter, hvis i forstår
du skal kigge pumpen efter, hvis den er fin, så evt friskt filter, og så sku du måske overveje at rense dysserne... fandt en tråd herinde for nogen tid siden der beskrev hvordan, men kan ikke huske hva den hed... så du må ha gang i luppen eller ud og lave en tråd der spørger... du må endelig ikke gi bilen kniven indtil du har fundet fejlen... du ku evt overveje at sætte en ekstra lambdasonde i udstødningen og bygge den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage. den kan mens du kører gi dig information om du kører for mager eller for fed for den sags skyld
For lidt benzin (mager blanding) er også skidt på en sugemotor. Den gamles Jag XJ V12 har smeltet et stempel, og mistanken ligger på det ældgamle Lucas indsprøjtnings system. Det er cyl. nr. 1...resten er fine. Dysen bliver snart testet, for at se om den levere hvad den skal. Tændrørets elektrode var smeltet sammen med resten af tændrøret, så der har været go på. Man kan også se på stemplet hvordan det er blevet smeltet i kanten...heldigvis har sådan en gammel V12'er løse foringer så det er såmæn "bare" at smide en ny i
Mål om dit bensintryk falder, og/eller smæk et voltmeter over din lambdasensor. Hvis den falder ret meget under 0,5volt med speeder på er den gruelig gal!
Spændingen ud af lambdasensoren kan bruges som en tommelfingerregel.
du ku også eftermontere en ekstra lambdasonde og lave den benzinblandingsmåler lasse har diagrammet til på powerpage... så kan du se pm den går for fed,som den skal eller for mager... det er sku lækkert at ku se mens man klemmer lidt til vognen...