Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 05:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 21:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er opnået ved at "ofre" tomgangsstyringen. Istedet styrer man tomgangen med en K-jet ventil.

Så udgangen der normalt gik til tomgangsventilen er nu flyttet til tændingsmodulets trigger indgang, og afsted det går.....


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: MS
Indlæg: 14 okt 2003, 22:20 
Kan man sætte MS på min fine 320i ´83, den har jo ikke nogen map sensor, men en lufmængdemåler istedet for (den med klap, Bosch) men ellers er det jo et multipoint anlæg.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 22:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mapsensoren er med i MS. Din "flapmåler" er overflødig hvis du bruger MS.

Der er vist et par bimmere i registret. Ærgeligt at ikke alle gider bruge 5minutter på at smide en beskrivelse ind.
http://members.shaw.ca/megasquirt/itruns.htm

Der er da en 325turbo i....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 06:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
ok på den måde :)
så styre orginal boxen bare tomgangen eller hvad?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel: ms
Indlæg: 15 okt 2003, 07:27 
Ved du henrik om sådan et MS er nemt at montere på en 320i, kan jeg bruge alle mine std. sensore, jeg har ikke noget lamda sensor på den, men skal jeg montere sådan en for at det kan virke ? Er der et sted på nettet hvor man kan læse noget mere om MS evt. en monterings / brugervejledning ? Mit anlæg er vist et Bosch L-Jetronic


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 08:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Et Jetronic anlæg har seperat tændings- og indsprøjtningboks, så ja det kan du godt. Tændingsboksen bibeholder du, og lader MS overtage luftmængdemåler (afmonteres, og MAP sensor benyttes istedet = meget bedre!) og indsprøjtningsboks. På min Uno der også kører med L-Jetronic, er sprøjtboksen integreret i luftmængdemåleren, så det er to fluer med et smæk.

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ms
Indlæg: 15 okt 2003, 08:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Brian skrev:
Ved du henrik om sådan et MS er nemt at montere på en 320i, kan jeg bruge alle mine std. sensore, jeg har ikke noget lamda sensor på den, men skal jeg montere sådan en for at det kan virke ? Er der et sted på nettet hvor man kan læse noget mere om MS evt. en monterings / brugervejledning ? Mit anlæg er vist et Bosch L-Jetronic


Det skulle du nok aldrigt have spurgt om... :-)

http://members.shaw.ca/megasquirt/MS%20FAQ.htm

Sig til når du har læst alt hvad denne side indeholder og fører til.
Så ved du det hele, for det står der altsammen.

Ej, lidt flabet svar, men det hjælper dig altså i længden at pløje den igennem.

Ja, MS kan bruge std sensorer. Du har nok ingen lufttempsensor og lambdasensoren er rar nok at have, da MS har mulighed for at udnytte det. Du kan dog ikke tune ind endeligt efter det, men til grovjustering er det ok.

Du kan sætte MS op så den ignorerer O2sensoren, så du kan godt undvære den.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2003, 18:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
En lille vejledning i at få opsat tændingsdelen i Megasquirt. Sakset fra MS_Nordic.

snip
Mja, prova direkt låter lite drastiskt, man kan faktiskt förstöra ett och annat med tändningen felställd...

Koppla in hallgivaren enligt schema 1 på:
http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... 20sensors/

1)Sätt motor med 1ans kolv i övre dödläge
2)Kolla hur impulshjulet i fördelaren ser ut. Är det "fingrarna" lika breda som mellanrummet mellan dem?

Om fingrarna är lika breda som mellanrummen:
3)Vrid fördelaren baklänges till LED på MSS slocknar
4)Fixera fördelaren
5)Ange i PCn att trigger vinkeln är 90
6-9)Ta en kaffepaus

Om fingrarna är smalare än mellanrummen
3)Vrid fördelaren så att ett av fingrarna precis är på väg ut ur hallgivaren
4)Fixera fördelaren
5)Vrid motorn lite baklänges så att fingern är helt inne i hallgivaren
6)Om LED är släckt koppla om enligt schema 2
7)Vrid motorn baklänges till LED slocknar och lite till
8)Vrid motorn framlänges till LED precis tänds
9)Ange i PCn att triggervinkeln är den som motorn nu står i

Om fingrarna är bredare än mellanrummen
3)Vrid fördelaren så att ett av fingrarna precis är på väg in i hallgivaren
4)Fixera fördelaren
5)Vrid motorn lite baklänges så att fingern är helt ut ur hallgivaren
6)Om LED är släckt koppla om enligt schema 2
7)Vrid motorn baklänges till LED slocknar och lite till
8)Vrid motorn framlänges till LED precis tänds
9)Ange i PCn att triggervinkeln är den som motorn nu står i

10)Vrid motorn framlänges till övre dödläge (Kontrollera att LED slocknar precis vid ÖD)
11)Kontrollera att rotor pekar ungefär mot rätt kontakt i fördelarlocket.
Om den inte gör det får du justera rotorfästet så att den pekar ca 10-15 grader efter kontakten i fördelarlocket.
12)Håll tummarna och starta
13)Ange en fast vinkel i PCn som motsvarar ditt normala tändinställningsläge för tomgång
14)Justera triggervinkel i PCn med hjälp av en tändinställningslampa så att tändinställningsläget stämmer.
15)Ställ tillbaka den fasta vinkeln i PCn till 0 (noll)
snip

Ovennævnte er skrevet af ham der har udviklet softwaren til MSnS

Bare for infoens skyld.Enjoy.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team