Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 15:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2003, 10:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
http://autos.groups.yahoo.com/group/megasquirtnspark/

Så er systemet vist blevet rigtigt flyvende. Via brugerdefinerbaret 8*8 map kan tændingen sættes som man vil, og det samme gælder for indsprøjtet. Trigger spolen via et alm bosch modul med dwell control, afaiks. Kræver stadigt fordeler. Fordelerløst kommer vist i nær fremtid, som en option.
Soft rpm begrænser oma.

Ser lovende ud. Prøver lige at uploade coden iaften og se om det kan fortælle mig noget mere. Desværre kun på skrivebordet....

Det er fan.... fantastisk hvad en flok DIY folk kan opnå på meget kort til. Magnus Bjelk der har udviklet MSnS(MegaSquirtNSpark) er ikke helt tabt bag en vogn, rent ud sagt!
Til dem der har MS så er MSnS fuld ud kompatibel med V2 printene, da MSnS er bygget på et helt almindeligt MS print. V1 ejerne kan være med med små modifikationer(upgrade til V.2)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hmmm.... Nu begynder det jo virkeligt at tage fat!
Lyder meget spændende med ignition-control, det giver godt nok nogen flere muligheder... Specielt for os med gamle turbo-motorer... Henrik, du er da næsten nød til at smide det på volvo'en nu:)
Glæder mig til at høre mere om systemet når der kommer biler ud at køre med det herhjemme...!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 10:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 22:39
Indlæg: 85
uhh - det bliver najs at få monteret.

_________________
Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 11:04 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Saab-Daniel skrev:
Hmmm.... Nu begynder det jo virkeligt at tage fat!
Lyder meget spændende med ignition-control, det giver godt nok nogen flere muligheder... Specielt for os med gamle turbo-motorer... Henrik, du er da næsten nød til at smide det på volvo'en nu:)
Glæder mig til at høre mere om systemet når der kommer biler ud at køre med det herhjemme...!
Daniel.


Jo...Det giver flere muligheder, men gør altså også systemet mere kompleks. Pludseligt skal man til at finde ud af om det er tændingen eller indsprøjtet der står forkert ;-)

Jeg ville dæleme gerne have det på volvoen, men jeg er ved at renovere en 245 til "den bedre halvdel" fra a-z pt, og jeg skal ikke lige have flere jern i ilden end jeg har nu. Hvis jeg kunne få ca 48timer i døgnet så kunne det nok lade sig gøre.
Har også et nyt elektronikprojekt på bedding....

Bliver rigtigt int at se det køre i DK. både svenskerne og amerikanerne har en stribe biler ud med det nu. Det er kun os der er bagud.
En kaner er lige blevet emissionsgodkendt "overthere" med MS. De kunne ikke få det oprindeligt sprøjt til at køre, den dumprede emissionstesten hver gang, så de prøvede med ms og den gik igennem efter 35minutters tuning på felt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 15:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:11
Indlæg: 90
hej henrik
Nu hjælper det så småt med min motor(er ved at være færdig)

Kan den nye. ver. også styre 6 cyl. tænding ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 15:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Lyder ikke som om det er et problem, med det kræver stadigt en fordeler.

Har ingen "hands on" erfaring med tændingsdelen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 okt 2003, 22:34 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:35
Indlæg: 43
Geografisk sted: På føresædet
Coolness det må jeg da lige kigge på. Med en smule held så kan den evt samarbejde med et tændingsmodul fra electromotive.
så kan jeg endelig slippe for det gamle tændingssystem på 8'eren.

Sig til når du har teste den Henrik :)

_________________
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2003, 11:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok....Nu kører det sgu på mit skrivebord. Dog uden en dum V8er tilkoblet ;-)

Der er tilsyneladende en lille smutter omkring mapsensoren. Den er tilsyneladende "død" overfor tændingsdelen,aka tændingsmappet kan ikke "se" map signalet, men det er jo også kun en betaversion. Er garanteret nemt at rette.

Ellers brugte jeg lige 20minurtter på at hitte ud af hvorfor den gik kold over 6500rpm.....men når fuelcut er sat til 6500rpm så er det vel egentligt indlysende, ikke!!? :shock:

Nye ting er bla to ekstra brugerdefinerbare udgange, der kan trigges på stort set alt.
Selve triggerdelen skulle være blevet bedre, men det kan jeg ikke teste uden en "live" motor.

Hvorvidt du kan bruge elektromotive stumper har jeg ikke en dyt ide om.

Der er kun een ting jeg umiddelbart ser som en ulempe: Tændingsdelen og indsprøjtsdelen har hvert sit stykke software, så du er tvunget til at lukke den ene ned før du starter den anden. I praksis kan jeg dog ikke lige se at det skulle blive et stort og voldsomt problem, da man sjældent vil turde skrue på mere end et parameter af gangen.

Den kommer iøvrigt med et "std" tændingsmap, kan vise online tændingsavancering og jeg tror selv på at det kan startes som det er.
Bliver lidt sjovt at prøve. Måske på en folkeracer.....kunne da være cool nok. En folkeracer med programmerbar ECU.

Spøjst nok. Megasquirten kom altså først med ECU. Der udvikles jo på en UMS (B&G)der kan styre det hele, men en græsrod i sverige, og een i england udviklede lige det samme til den eksisterende MS. Det er da iorden!.....

DIY unlimited!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 14:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Som jeg har forstået releasen af V3 af MSnS, så er fordelerløst more or less med - og har faktisk været det i v. 2.98 eller hvad den nu hed.
Der er nogle gutter der har bygget MSnEDIS ud af en MSnS - og det er, så vidt jeg har kunnet se, ikke overvældende kompliceret at sætte til.
EDIS'en styrer alligevel langt det meste.
EDIS-4 skulle være nogenlunde tilgængelige i lille DK. Ford Escort XR3i og Fiesta'er har modulet. Så mangler kun takthjul og føler.
En føler kan iøvrigt købes fra ny hos Krogslund til en Peugeot 106 for lidt over 500 kr. Tændspole ligeså.
Så er vi nede på at mangle et takthjul :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 okt 2003, 21:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg kender ikke sstemet, men har prøvet at spørge lidt omkring hos huggere osv. og fik at vide at et komplet edis anlæg til en dum eskort skulle jeg bløde 2500dkr for. Så mistede jeg lige interessen øjeblikkeligt.

Har godt set at der er en del skriveri på edis, men har ikke rigtigt fulgt med 100%.
Der skulle dog være et par stykker der kører med det, men har kun 3.mand rygter på det.

Hvis du kun mangler et takthjul så er diine problemer sgu ikke for store :-)

Få et tegnet i automis og send det til et firma med en laserskærer og få skåret en 30-40stykker af dem. Koster ikke meget. Kender du een så kan det næsten blive gratis.....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team