Ok....Nu kører det sgu på mit skrivebord. Dog uden en dum V8er tilkoblet
Der er tilsyneladende en lille smutter omkring mapsensoren. Den er tilsyneladende "død" overfor tændingsdelen,aka tændingsmappet kan ikke "se" map signalet, men det er jo også kun en betaversion. Er garanteret nemt at rette.
Ellers brugte jeg lige 20minurtter på at hitte ud af hvorfor den gik kold over 6500rpm.....men når fuelcut er sat til 6500rpm så er det vel egentligt indlysende, ikke!!?
Nye ting er bla to ekstra brugerdefinerbare udgange, der kan trigges på stort set alt.
Selve triggerdelen skulle være blevet bedre, men det kan jeg ikke teste uden en "live" motor.
Hvorvidt du kan bruge elektromotive stumper har jeg ikke en dyt ide om.
Der er kun een ting jeg umiddelbart ser som en ulempe: Tændingsdelen og indsprøjtsdelen har hvert sit stykke software, så du er tvunget til at lukke den ene ned før du starter den anden. I praksis kan jeg dog ikke lige se at det skulle blive et stort og voldsomt problem, da man sjældent vil turde skrue på mere end et parameter af gangen.
Den kommer iøvrigt med et "std" tændingsmap, kan vise online tændingsavancering og jeg tror selv på at det kan startes som det er.
Bliver lidt sjovt at prøve. Måske på en folkeracer.....kunne da være cool nok. En folkeracer med programmerbar ECU.
Spøjst nok. Megasquirten kom altså først med ECU. Der udvikles jo på en UMS (B&G)der kan styre det hele, men en græsrod i sverige, og een i england udviklede lige det samme til den eksisterende MS. Det er da iorden!.....
DIY unlimited!