caddy med kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#11 Indlæg af Martin_pedersen »

den findes vidst også med et digifant sprøjt, men den vi har gang er med k-jet.. men det bliver helt sikkert et vinter projekt... sideløbende med mit eget projekt...

Men vi tror på det kan lade sig gøre..
/Martin
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#12 Indlæg af HenrikGM »

Selvf kan det lade sig gøre at bygge et saabanlæg på en scirocco. Men forvent ikke at det er plug-n-play.

Ganskevist er det samme anlæg, men der er forskel på trykregulatorerne, Brændstoffordeleren og stemplet, konussen luftmængdemåleren "måler" i, pladediameteren,systemtrykket,styretrykket, dysestørrelsen osv osv fra model til model.

Feks er den fordeler der sidder på en volvo turbo egentligt beregnet til en 6cylindret bil, blot boret til kun 4 cylindre, og bilen bruger samme dyser som audi5E i visse modeller, så _der_ kan der byttes lidt rundt på stumperne, men generelt er det sgu ikke bare lige at bygge kjet over på en anden motor, men hvis kravene ikke er for høje, og man har tid til at rode frem og tilbage med det så kan alt lade sig gøre.

Kan huske at det var meget populært at bygge MB V8 brændstoffordeler på 240Turbo, og montere 8dyser. Typiskt kunne man så pine ca 260hk ud af en std B21ETi, men man kunne aldrigt få den til at gå mere end 4-6km/l ved blandet kørsel, og ladetrykket skulle pines op på ~1,4bar for at nå 260hk. Til sammenligning opnår man samme effekt med godt under 1 bar idag, med et godt efi, på tilsvarende motor, og kan køre over 10km/l i lortet. Når man så risikerer at skulle rode med et gammelt udslidt Kjet fra en saab/volvo så skal man gøre sig klart hvad det må koste af kroner og timer.
jimmie jacobsen

scirocco

#13 Indlæg af jimmie jacobsen »

jrg har en golf
HenrikGM skrev:Selvf kan det lade sig gøre at bygge et saabanlæg på en scirocco. Men forvent ikke at det er plug-n-play.

Ganskevist er det samme anlæg, men der er forskel på trykregulatorerne, Brændstoffordeleren og stemplet, konussen luftmængdemåleren "måler" i, pladediameteren,systemtrykket,styretrykket, dysestørrelsen osv osv fra model til model.

Feks er den fordeler der sidder på en volvo turbo egentligt beregnet til en 6cylindret bil, blot boret til kun 4 cylindre, og bilen bruger samme dyser som audi5E i visse modeller, så _der_ kan der byttes lidt rundt på stumperne, men generelt er det sgu ikke bare lige at bygge kjet over på en anden motor, men hvis kravene ikke er for høje, og man har tid til at rode frem og tilbage med det så kan alt lade sig gøre.

Kan huske at det var meget populært at bygge MB V8 brændstoffordeler på 240Turbo, og montere 8dyser. Typiskt kunne man så pine ca 260hk ud af en std B21ETi, men man kunne aldrigt få den til at gå mere end 4-6km/l ved blandet kørsel, og ladetrykket skulle pines op på ~1,4bar for at nå 260hk. Til sammenligning opnår man samme effekt med godt under 1 bar idag, med et godt efi, på tilsvarende motor, og kan køre over 10km/l i lortet. Når man så risikerer at skulle rode med et gammelt udslidt Kjet fra en saab/volvo så skal man gøre sig klart hvad det må koste af kroner og timer.
jimmie jacobsen

Re: scirocco

#14 Indlæg af jimmie jacobsen »

jeg har en golf 1 1800 gti med turbo og køre med 180hk. det eneste jeg har gjordt er at tage tændingsadvanceringen fra en saab 900 turbo da den kan gå begge veje. og det virkker jeg køre med standard trykregulator så det er heller ik noget problem. jeg har skiftet toppakningen ud med en g60 samt tændrørende, som også er g60 tandrør. Det eneste jeg så har gjort for at benzin mængden følger med er at tilslutte et mf2 system, og det virker............. jeg har ikke haft nogle problemer overhoved og køre med et lade tryk på 0,8 bar.....
jimmie jacobsen skrev:jrg har en golf
HenrikGM skrev:Selvf kan det lade sig gøre at bygge et saabanlæg på en scirocco. Men forvent ikke at det er plug-n-play.

Ganskevist er det samme anlæg, men der er forskel på trykregulatorerne, Brændstoffordeleren og stemplet, konussen luftmængdemåleren "måler" i, pladediameteren,systemtrykket,styretrykket, dysestørrelsen osv osv fra model til model.

Feks er den fordeler der sidder på en volvo turbo egentligt beregnet til en 6cylindret bil, blot boret til kun 4 cylindre, og bilen bruger samme dyser som audi5E i visse modeller, så _der_ kan der byttes lidt rundt på stumperne, men generelt er det sgu ikke bare lige at bygge kjet over på en anden motor, men hvis kravene ikke er for høje, og man har tid til at rode frem og tilbage med det så kan alt lade sig gøre.

Kan huske at det var meget populært at bygge MB V8 brændstoffordeler på 240Turbo, og montere 8dyser. Typiskt kunne man så pine ca 260hk ud af en std B21ETi, men man kunne aldrigt få den til at gå mere end 4-6km/l ved blandet kørsel, og ladetrykket skulle pines op på ~1,4bar for at nå 260hk. Til sammenligning opnår man samme effekt med godt under 1 bar idag, med et godt efi, på tilsvarende motor, og kan køre over 10km/l i lortet. Når man så risikerer at skulle rode med et gammelt udslidt Kjet fra en saab/volvo så skal man gøre sig klart hvad det må koste af kroner og timer.
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#15 Indlæg af Martin_pedersen »

ja, det ser ud til at der er mange muligheder, jeg tror også at vi enten laver det om til elektronisk indsprøjtning eller et tilskudsystem... Men jeg har snakket med ejeren af dytten om at prøve at sætte et megasquirt anlæg på, og beholde tændingen som den er indtil videre...
/Martin
Besvar