Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 16:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Regstrup
den findes vidst også med et digifant sprøjt, men den vi har gang er med k-jet.. men det bliver helt sikkert et vinter projekt... sideløbende med mit eget projekt...

Men vi tror på det kan lade sig gøre..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Selvf kan det lade sig gøre at bygge et saabanlæg på en scirocco. Men forvent ikke at det er plug-n-play.

Ganskevist er det samme anlæg, men der er forskel på trykregulatorerne, Brændstoffordeleren og stemplet, konussen luftmængdemåleren "måler" i, pladediameteren,systemtrykket,styretrykket, dysestørrelsen osv osv fra model til model.

Feks er den fordeler der sidder på en volvo turbo egentligt beregnet til en 6cylindret bil, blot boret til kun 4 cylindre, og bilen bruger samme dyser som audi5E i visse modeller, så _der_ kan der byttes lidt rundt på stumperne, men generelt er det sgu ikke bare lige at bygge kjet over på en anden motor, men hvis kravene ikke er for høje, og man har tid til at rode frem og tilbage med det så kan alt lade sig gøre.

Kan huske at det var meget populært at bygge MB V8 brændstoffordeler på 240Turbo, og montere 8dyser. Typiskt kunne man så pine ca 260hk ud af en std B21ETi, men man kunne aldrigt få den til at gå mere end 4-6km/l ved blandet kørsel, og ladetrykket skulle pines op på ~1,4bar for at nå 260hk. Til sammenligning opnår man samme effekt med godt under 1 bar idag, med et godt efi, på tilsvarende motor, og kan køre over 10km/l i lortet. Når man så risikerer at skulle rode med et gammelt udslidt Kjet fra en saab/volvo så skal man gøre sig klart hvad det må koste af kroner og timer.

Titel: scirocco
jrg har en golf
HenrikGM skrev:
Selvf kan det lade sig gøre at bygge et saabanlæg på en scirocco. Men forvent ikke at det er plug-n-play.

Ganskevist er det samme anlæg, men der er forskel på trykregulatorerne, Brændstoffordeleren og stemplet, konussen luftmængdemåleren "måler" i, pladediameteren,systemtrykket,styretrykket, dysestørrelsen osv osv fra model til model.

Feks er den fordeler der sidder på en volvo turbo egentligt beregnet til en 6cylindret bil, blot boret til kun 4 cylindre, og bilen bruger samme dyser som audi5E i visse modeller, så _der_ kan der byttes lidt rundt på stumperne, men generelt er det sgu ikke bare lige at bygge kjet over på en anden motor, men hvis kravene ikke er for høje, og man har tid til at rode frem og tilbage med det så kan alt lade sig gøre.

Kan huske at det var meget populært at bygge MB V8 brændstoffordeler på 240Turbo, og montere 8dyser. Typiskt kunne man så pine ca 260hk ud af en std B21ETi, men man kunne aldrigt få den til at gå mere end 4-6km/l ved blandet kørsel, og ladetrykket skulle pines op på ~1,4bar for at nå 260hk. Til sammenligning opnår man samme effekt med godt under 1 bar idag, med et godt efi, på tilsvarende motor, og kan køre over 10km/l i lortet. Når man så risikerer at skulle rode med et gammelt udslidt Kjet fra en saab/volvo så skal man gøre sig klart hvad det må koste af kroner og timer.

Titel: Re: scirocco
jeg har en golf 1 1800 gti med turbo og køre med 180hk. det eneste jeg har gjordt er at tage tændingsadvanceringen fra en saab 900 turbo da den kan gå begge veje. og det virkker jeg køre med standard trykregulator så det er heller ik noget problem. jeg har skiftet toppakningen ud med en g60 samt tændrørende, som også er g60 tandrør. Det eneste jeg så har gjort for at benzin mængden følger med er at tilslutte et mf2 system, og det virker............. jeg har ikke haft nogle problemer overhoved og køre med et lade tryk på 0,8 bar.....
jimmie jacobsen skrev:
jrg har en golf
HenrikGM skrev:

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Regstrup
ja, det ser ud til at der er mange muligheder, jeg tror også at vi enten laver det om til elektronisk indsprøjtning eller et tilskudsystem... Men jeg har snakket med ejeren af dytten om at prøve at sætte et megasquirt anlæg på, og beholde tændingen som den er indtil videre...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time