Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2003, 13:27 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
En kammerat og jeg har fået fat i en scirocco 1,8 gti motor der skal ligges i en caddy, men det er jo ikke nok så planerne er at smide en kompressor på også.. Men hvor meget kan det originale indsprøjtning klare af tryk ?? Og hvordan justere vi lige det mekaniske sprøjt ???

_________________
/Martin


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2003, 16:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Sprøjtet duer ikke til turbo. Brug G60 i stedet
Mvh Thomas

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2003, 20:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
er det slet ikke muligt, heller ikke vis man køre med lavt tryk???

Passer g60 sprøjtet lige over på ??

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 07:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 86
Få fat i fordelerhoved, regulator og dyser fra en gammel Saab 900 Turbo, så er du kørende med op til 180HK

_________________
Per,
www.scantune.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 08:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Scirocco motoren har dog lige høj nok kompression til at køre med et ladetryk der bliver til noget...

Men Saab stumperne er en god ide!

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 11:18 
Volvo turbo har også en mængde fordeler der kan bruges, og finder du kompressoren for dyr kan man tage udstødningsmanifold fra en 2er GTD der skal lige justeres et par "øre" af med vinkelsliber før den passer, og turbo fra iveco daily, der skal lige hjemmelaves 2 special bolte så passer den lige over på. Og så er det lge at få det hele sat sammen med nogle slanger og rør og så har du 140- 200 HK alt efter ladetryk


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 15:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
okay.. jeg prøver at finde fordeler og regulator fra en saab.... og self. skal kompressionen sænkes, det bliver nok med en ekstra pakning og en plade til at starte med, så kan man lige se om det kan virke..

ham min kammi vil ikke have turbo på, jeg prøver ellers at overtale men han skutte til at stikke i.... :)

Jeg vender tilbage, der kommer helt sikkert noget mere jeg skal spørge om..

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 16:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hmmm....K-jet på en motor det ikke er beregnet til....Det lyder som basis for et godt vinterprojekt at få det til at gå optimalt ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 19:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 68
Geografisk sted: Regstrup
tja nu må vi se... ellers må vi se om vi kunne få et megasquirt anlæg på i stedet.. Der er du jo lige manden til det :)

_________________
/Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2003, 21:21 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 jul 2003, 10:12
Indlæg: 19
Sciroccoen er født med k-jettronic, så hvorfor skulle det ikke kunne løbes ind?? :?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team