caddy med kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

caddy med kompressor

#1 Indlæg af Martin_pedersen »

En kammerat og jeg har fået fat i en scirocco 1,8 gti motor der skal ligges i en caddy, men det er jo ikke nok så planerne er at smide en kompressor på også.. Men hvor meget kan det originale indsprøjtning klare af tryk ?? Og hvordan justere vi lige det mekaniske sprøjt ???
/Martin
GTI-kongen
Junior Medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 01 sep 2003, 14:16
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af GTI-kongen »

Sprøjtet duer ikke til turbo. Brug G60 i stedet
Mvh Thomas
VW-Power.....
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#3 Indlæg af Martin_pedersen »

er det slet ikke muligt, heller ikke vis man køre med lavt tryk???

Passer g60 sprøjtet lige over på ??
/Martin
Per Mai
Junior Medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af Per Mai »

Få fat i fordelerhoved, regulator og dyser fra en gammel Saab 900 Turbo, så er du kørende med op til 180HK
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#5 Indlæg af Wildert »

Scirocco motoren har dog lige høj nok kompression til at køre med et ladetryk der bliver til noget...

Men Saab stumperne er en god ide!
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Gæst

#6 Indlæg af Gæst »

Volvo turbo har også en mængde fordeler der kan bruges, og finder du kompressoren for dyr kan man tage udstødningsmanifold fra en 2er GTD der skal lige justeres et par "øre" af med vinkelsliber før den passer, og turbo fra iveco daily, der skal lige hjemmelaves 2 special bolte så passer den lige over på. Og så er det lge at få det hele sat sammen med nogle slanger og rør og så har du 140- 200 HK alt efter ladetryk
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#7 Indlæg af Martin_pedersen »

okay.. jeg prøver at finde fordeler og regulator fra en saab.... og self. skal kompressionen sænkes, det bliver nok med en ekstra pakning og en plade til at starte med, så kan man lige se om det kan virke..

ham min kammi vil ikke have turbo på, jeg prøver ellers at overtale men han skutte til at stikke i.... :)

Jeg vender tilbage, der kommer helt sikkert noget mere jeg skal spørge om..
/Martin
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Hmmm....K-jet på en motor det ikke er beregnet til....Det lyder som basis for et godt vinterprojekt at få det til at gå optimalt ;-)
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af Martin_pedersen »

tja nu må vi se... ellers må vi se om vi kunne få et megasquirt anlæg på i stedet.. Der er du jo lige manden til det :)
/Martin
Lars E30
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 07 jul 2003, 11:12
Kontakt:

#10 Indlæg af Lars E30 »

Sciroccoen er født med k-jettronic, så hvorfor skulle det ikke kunne løbes ind?? :?
Besvar