Pis !!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#11 Indlæg af Nolan »

martin. V Skrev:
Æææ en Zetec har da hydraliske løftere,så hvis tandremmen sprænger så lukker ventilerne da bare.

Martin.


Tjah - hvis bare hydrauliske følgere virkede på den måde....... :?

Så er toppen rykket af - mindst 4 indsugningsventiler er ihvertfald døde. Jeg skal lige prøve petroliumstricket for at sikre mig, at stemplerne ikke har taget skade. Det ser nu ikke ud som om de har fået så stort et drøn ???

Fandt et andet topstykke istedet for at forsøge at renovere noget. En bekendt havde det til at ligge. Måtte lige slippe 400 for at få det planslebet, men så er det vist også ok. Jeg skal bare lige have slebet lidt ventiler og gjort noget arbejde med portene, så skulle jeg være kørende igen.

Og så var det altså et leje i et remhjul, der gav op - ikke remmen. Den bliver sgu skiftet sammen med alle hjul hver gang jeg clocker 60.000.

Tak for sympatien - der er sgu mere at hente her end hos konen ;-)

/Nolan
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

Har selv lige haft rykket en gearkasse i stykker... Kunne ikke finde en brugt så jeg måtte bygge den sammen med en anden model. Sådan er det jo.
lars ørum

#13 Indlæg af lars ørum »

man kan jo ikke finde noget hvis ikke spørger dem der har!!
Staalanden

#14 Indlæg af Staalanden »

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvad er petroliumstricket :?:
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#15 Indlæg af Nolan »

Staalanden skrev:Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men hvad er petroliumstricket :?:


Du drejer krumtappen, så alle stempler står i samme højde - fylder petrolium i boringerne - og ser at væskestanden falder lige hurtigt i alle cylindre.
Gør den ikke det, har du formodentligt ødelagte stempelringe i de cylindre, hvor væskestanden falder hurtigere. Det var Per Mai fra scantune, der beskrev det i et indlæg for noget tid siden.
At man så lige skifter olie efter den tur, bør vel ikke være nødvendigt at skrive ?

:wink:

/Nolan
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#16 Indlæg af Nolan »

Så er der billeder:


http://80.196.115.45/IM000821.JPG
http://80.196.115.45/IM000820.JPG
http://80.196.115.45/IM000822.JPG


Auch !!!!

Læg lige mærke til de udstødningsventiler - DE SKAL ALTSÅ IKKE STÅ ÅBNE !!

:cry:

/Nolan
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#17 Indlæg af mh »

AV.... FY.... FØJ.... PIS....¤#"+?* :!: :!: :!:

FLYT DEM :!:
man kan mærke det gennem marv og ben :cry: :cry: :cry:
fuld medfølelse herfra :cry:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
McCoy SPC
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 13 jul 2003, 19:19
Geografisk sted: Horsens

#18 Indlæg af McCoy SPC »

Ja også her fra, fuld medfølelse.

Men må da lige sige at det er et godt kamera du har brugt til de nærbilleder :wink:
Hyundai solgt. Køre nu fed Corolla 1,3. BADASS MASKINE
Staalanden

#19 Indlæg af Staalanden »

Det var da ellers smart :D
Tak for svaret.

Jesper
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#20 Indlæg af Nolan »

Så er vi rullende igen......

Det holdt sgu hårdt. De latterlige hydrauliske knastfølgere nægtede sgu at samarbejde :evil:

Det tog mig timer at få liv i den.

Nå, men eneste problem efter udskiftningen er en lidt urolig tomgang. Jeg har vist en utæthed på indsugningssiden et eller andet sted.

/Nolan
Besvar