Pis !!!!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

Pis !!!!

#1 Indlæg af Nolan »

Ja, så skete det, der ikke må ske:

Et remhjul der fejlede vred taktremmen af knasthjulene med en masse syge lyde som akompagnement (læs: stempel-ventil-smask-sammen-lyde).

Selvfølgelig med fuld skrue og et omdrejningstal på den gode side af 6k.....
"Glæder" mig til at få rykket toppen af og konstatere 16 bøjede ventiler.

Giv mig noget sympati - jeg har brug for det.

:cry:

I det mindste kommer jeg ikke til at kede mig i weekenden.

Lort i lommen.....

/Nolan
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

:cry: :cry: :cry: :roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: har selv lige måtte skifte motor på grund af et plejlleje der havde ridset krumtappen og det var sku billigere at købe frisk huggermotor med frisk (eller i alt fald bedre turbo end den jeg havde) ku tude mig selv i søvn da jeg havde konstateret at motoren var død :cry:
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#3 Indlæg af Ole.. »

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#4 Indlæg af Clisse »

Sidst min kammerat var ude for det samme på sin mondeo, gik det kun ud over de 8 indsugningsventiler...... Heldigvis rimelig nemt fikset.... Et skide medløber hjul til tandremmen knækkede fra hinanden...

Så til alle andre med Zetec motorer. Skift altid medløberhjulene sammen rem og remstrammer....
Mvh
Claus
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Og så kan i sku lære at skifte den skide tandrem
RoadRunner
Nyt Medlem
Indlæg: 43
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:35
Geografisk sted: På føresædet
Kontakt:

#6 Indlæg af RoadRunner »

Også har vi dem med dobbelt knastkæde på... Larmer ja.. men det holder *G* Og lyden drunker alligevel i herlig musik, når 8'eren brummer....

Oldschool is the way to go 8)
"Mit Bundkar er bare større end dit.. HA!!"
a.k

#7 Indlæg af a.k »

det er sku sur røv.
men helt erligt skyd ikke skylden på remmen hvad med at skifte den i tide og lidt før med mange rpms. så dyr er den sku heller ik.
OG SKIFT ALLE MEDLØBERHJUL OG STRAMMERE IKKE KUN PÅ ZETEC.
martin. V

#8 Indlæg af martin. V »

Æææ en Zetec har da hydraliske løftere,så hvis tandremmen sprænger så lukker ventilerne da bare.

Martin.
Martin_pedersen
Junior Medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Regstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af Martin_pedersen »

to bad.... der er satme ikke noget værere end en knækket rem..

Føler sku med dig.
/Martin
stefan

#10 Indlæg af stefan »

martin. V skrev:Æææ en Zetec har da hydraliske løftere,så hvis tandremmen sprænger så lukker ventilerne da bare.

Martin.

Ventiler lukker ikke bare. Jeg har lige skiftet ventiler på en peugeot 406 og den kører skam med hydrauliske ventiler. Det er jo også begrænset hvor meget de hydrauliske løftere kan justere....
Besvar