har selv lige måtte skifte motor på grund af et plejlleje der havde ridset krumtappen og det var sku billigere at købe frisk huggermotor med frisk (eller i alt fald bedre turbo end den jeg havde) ku tude mig selv i søvn da jeg havde konstateret at motoren var død
Sidst min kammerat var ude for det samme på sin mondeo, gik det kun ud over de 8 indsugningsventiler...... Heldigvis rimelig nemt fikset.... Et skide medløber hjul til tandremmen knækkede fra hinanden...
Så til alle andre med Zetec motorer. Skift altid medløberhjulene sammen rem og remstrammer....
det er sku sur røv.
men helt erligt skyd ikke skylden på remmen hvad med at skifte den i tide og lidt før med mange rpms. så dyr er den sku heller ik.
OG SKIFT ALLE MEDLØBERHJUL OG STRAMMERE IKKE KUN PÅ ZETEC.
martin. V skrev:Æææ en Zetec har da hydraliske løftere,så hvis tandremmen sprænger så lukker ventilerne da bare.
Martin.
Ventiler lukker ikke bare. Jeg har lige skiftet ventiler på en peugeot 406 og den kører skam med hydrauliske ventiler. Det er jo også begrænset hvor meget de hydrauliske løftere kan justere....