Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
til too much noz... tror du skal starte med at få dig noget turbo erfaring inden du udtaler dig om den slags igen... hvis man skal lave en bil om til turbo eller kompressor, så er der lidt småting man skal ha med på huskeseddelen og alt efter ønsket tryk bliver ønskelisten længere og længere og længere... langt de fleste motorer kan holde til 0,3-0,4 evt 0,5 standard, derover skal man kigge lidt på kompression, benzin skal den jo ha mere af alt efter tryk det siger sig selv, kobling skal overføre flere kræfter, sænket kompression kan laves på flere måder... den nemme er to toppakninger, de mere besværlige er at tage af stempelerne men med det følger at krumtappen skal afballanceres med de nu knapt så høje stempeler... man kan dog også købe knapt så høje stempeler (nok smartest for så har du ikke et svagere stempel), men de skal stadig passe til krumtappens kontravægte. man kan også fjerne materiale i topstykket så forbrændingskammeret bliver større... har vist læst et sted at du vist arbejder på peogeut, måske samme sted som tinasmartin så vidt jeg husker kaldte han dig lærling et sted. det skal her være sagt at turbo konvertering ikke altid er lige let, men man kan hva man vil og også på en saxo. kender en del der har tryk på franske biler og det går nu fint! men de der kører med tryk vil sikkert gi mig ret i at man da skal være mere påpasselig end med en sugemotor. MEGET vigtigt skal motoren være driftvarm i OLIEN før man gir den kniven. men det er ikke nok bare at la den stå i tomgang som nogen gør, for så er gearkasse og gearolie ikke driftvarm... med andre ord INTET holder evigt og det er det man ved når man belaster materiellet mere end normalt, man kolde motorer og gearkasser holder aller kortest.
iøvrigt til too much noz... kig lige forbi per mai's hjemmeside før du rakker manden ned igen... der findes folk i verden der kan mere end dig junior!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
LOL :D :D :D :D

Titel:
Mester Medlem

jamen har jeg da ikke ret? mener det sku alvorligt ... :wink:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
100% :wink:

Titel:
Senior Medlem

Der kører da masser af franske biler med mølle på, så det er noget pjat at sige at de ikke tåler det.
Bevares, at nogle peugeot modeller har et "normalt" olieforbrug på 1L pr 1000 km, det er måske nok ikke lige sagen at begynde at skrue mølle på sådan en. Men ellers kan jeg ikke se hvad der skulle være galt i det, så længe det bliver lavet ordentligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Claus Gundersen skrev:
så længe det bliver lavet ordentligt.

præsis
og yugo vær mild over for vores lærling :lol:
han kan ikke gøre for det når vi snakker styling på arbejdet mumler han for sig selv noget med at svejse bagdørende til og spartle dem ud :wink:
men han er god nok han skal bare lige lære det først for

JAN DET ER MEGET SJOVERE MED TURBO BASTA. :wink: :wink: :wink:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel: saxo turbo
tak for svaret yugo det var bare det jeg ville hører om det kunne lade sig gøre..og det fik du mig lige fortalt..Jeg har også hørt at man kan lave turbo/intercooler sådan at man laver sættet så det kun er turbo og manifold der skal afmonteres og erstattes af det originale, intercooler og rørføring kan blive siddende. er det rigtigt det kan laves sådan??for så er det da en fordel når man skal til syn
mvh henrik

Titel:
Junior Medlem

Lavtryksturbo og tilbage til standard på under 2 timer. Det er efterhånden blevet en succses med de anlæg. I "gamle dage" var det bare en masse tryk og lav kompression, men idag er kunsten at lokke en sikker og stabil effekt ud af en motor med så lavt tryk som muligt uden at ændre de interne dele. Trenden har også haft en gunstig effekt på prisen, da man idag i mange tilfælde kan få tryk på for under 25.000,- :D
/Per.

Titel:
Mester Medlem

det er nu ikke for at svine ham til , men synes han skød et forsigtigt spørgsmål ned med en kanon og det ku jeg ikke la min kommentar gå forbi. forsøger at svare og være til hjælp og sådan ser jeg også de fleste andre der skriver her. dog kan en god joke jo altid være godt... tøre kommentarer er også lige mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time