Godaften. Jeg har tænkt en del over at smide en kompressor på min "gamle" Sierra 2,0 CLX'er, sådan mest bare for at prøve det . Men nu er det jeg vil høre jer, Hvilken kompressor skal jeg bruge ? Hvordan skal jeg få ekstra benzin, Hvordan skal jeg sænke kompen ? Og hvodan laver jeg rørføring, hvad skal rørføringen laves i og hvor stor skal den være ?
Jeg har et rimelig snævert budget, ca. 15 - 20000 kan jeg godt bygge kompressor på bilen for det hvis jeg nu køber brugte dele ?
Det billigste er nok at finde en brugt roots fra en Toyota (SC16). Se evt www.dba.dk . Den er der mange der har brugt og det kan komme til at køre rigtig fint. Du kan godt lade 0.4 bar uden kompressionsændring. Det passer med størrelsen på det originale remhjul.
Beslag skal laves i stål i en kraftig dimension, så det ikke kan gi' sig eller revne under vibrationer. Rør kan laves i rustfri "mejeri" rør / bøjninger eller stål. Bøjninger fra Bosal er faktisk gode.
Du skal også bruge en BlowOff ventil fra f.eks. Saab Turbo.
Der skal laves nogle ændringer ved motorstyringen. Du vil få brug for et tilskudsanlæg og ændring af tændingstidspunktet. Det kan du gøre med en piggyback. Kan du selv lave det hele vil du kunne gøre det for under 10k.
God fornøjelse,
Walmoe skrev:Godaften. Jeg har tænkt en del over at smide en kompressor på min "gamle" Sierra 2,0 CLX'er, sådan mest bare for at prøve det . Men nu er det jeg vil høre jer, Hvilken kompressor skal jeg bruge ? Hvordan skal jeg få ekstra benzin, Hvordan skal jeg sænke kompen ? Og hvodan laver jeg rørføring, hvad skal rørføringen laves i og hvor stor skal den være ? Jeg har et rimelig snævert budget, ca. 15 - 20000 kan jeg godt bygge kompressor på bilen for det hvis jeg nu køber brugte dele ?
jeg snakkede med min chip pusher igår og fik at vide at min chip godt kan programmeres i tænding.så jeg er klar til trygladnig.men så er spørgsmålet hvormeget kan de orginale dysser i en sierra 2.0 dohc give??max hk??