Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Godaften. Jeg har tænkt en del over at smide en kompressor på min "gamle" Sierra 2,0 CLX'er, sådan mest bare for at prøve det :P . Men nu er det jeg vil høre jer, Hvilken kompressor skal jeg bruge ? Hvordan skal jeg få ekstra benzin, Hvordan skal jeg sænke kompen ? Og hvodan laver jeg rørføring, hvad skal rørføringen laves i og hvor stor skal den være ?
Jeg har et rimelig snævert budget, ca. 15 - 20000 kan jeg godt bygge kompressor på bilen for det hvis jeg nu køber brugte dele ?

Glæder mig til at høre fra jer !

Hilsen Andreas Walmoe

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Det billigste er nok at finde en brugt roots fra en Toyota (SC16). Se evt www.dba.dk . Den er der mange der har brugt og det kan komme til at køre rigtig fint. Du kan godt lade 0.4 bar uden kompressionsændring. Det passer med størrelsen på det originale remhjul.
Beslag skal laves i stål i en kraftig dimension, så det ikke kan gi' sig eller revne under vibrationer. Rør kan laves i rustfri "mejeri" rør / bøjninger eller stål. Bøjninger fra Bosal er faktisk gode.
Du skal også bruge en BlowOff ventil fra f.eks. Saab Turbo.
Der skal laves nogle ændringer ved motorstyringen. Du vil få brug for et tilskudsanlæg og ændring af tændingstidspunktet. Det kan du gøre med en piggyback. Kan du selv lave det hele vil du kunne gøre det for under 10k.
God fornøjelse,

Titel:
Tak for hjælpen Per :wink: Kan jeg bruge BOV fra en Saab 9000 Turbo? For så har en af mine kammies nemlig sådan en til at ligge som jeg kan få.

Titel:
trode at en blov off ventil kun hørte sig til på turbomotore hvad er funktionen og hvor skal den monteres på en kompresser motor :?

Medlem
Brugeravatar

Walmoe skrev:
Godaften. Jeg har tænkt en del over at smide en kompressor på min "gamle" Sierra 2,0 CLX'er, sådan mest bare for at prøve det :P . Men nu er det jeg vil høre jer, Hvilken kompressor skal jeg bruge ? Hvordan skal jeg få ekstra benzin, Hvordan skal jeg sænke kompen ? Og hvodan laver jeg rørføring, hvad skal rørføringen laves i og hvor stor skal den være ?
Jeg har et rimelig snævert budget, ca. 15 - 20000 kan jeg godt bygge kompressor på bilen for det hvis jeg nu køber brugte dele ?

Glæder mig til at høre fra jer !

Hilsen Andreas Walmoe

Vi kan lave en fast pris på et kompressorkit.

polo@frac.dk

Titel:
Dav møffe.
BOVen moteres på samme måde som på en turbo motor. Den leder det overskydne tryk væk fra gasspjæld og kompressor ved udkobling.

Titel:
jeg snakkede med min chip pusher igår og fik at vide at min chip godt kan programmeres i tænding.så jeg er klar til trygladnig.men så er spørgsmålet hvormeget kan de orginale dysser i en sierra 2.0 dohc give??max hk??

Titel:
att: chevyvan

Kunne godt tænke mig at få en pris på en kit til en Sierra Dohc! ?

Hvor jeg selv monterer ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Anonymous skrev:
att: chevyvan

Kunne godt tænke mig at få en pris på en kit til en Sierra Dohc! ?

Hvor jeg selv monterer ;)

Hej.

Du kan kontakte mig på følgende mail polo@frac.dk

Da jeg får brug for lidt mere info om din bil

Mvh
Jesper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time