Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 17:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 sep 2003, 19:28 
er der nogen der ved noget om megasquirt eller ved hvor jeg kan finde informationer om det (evt. hvad skidet koster!!!! jeg synes stadig at lærlingeløn suger max)

jeg har en ford sierra med en dohc motor fra 92 og har mit turbokit færdigt men da jeg er klumpe dumpe diesel mekaniker ved jeg ikke så meget om benz ud over at med tryk på skal den have noget mere :wink:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 19:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
davs......

jeg køre med megasquirt...... og det det virker sku mega fint....... tag og tag en snak med HenrikGM herindefra.... ham købte jeg mit anlæg af....

Mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2003, 20:50 
Tag en kig på megasquirts officielle side, og læs især FAQen. Med den i bagagen kan du ret nemt selv bygge det på en bil.

Det koster ca 1700dkr leveret her i DK usdamlet i en dynge. Nogle få komponenter er der udførselsforbud på, bla RS-232 chippen. Den kan dog sagtens skaffes her i DK. Den er blot ikke med kittet.

Grunden til at det bliver så dyrt er moms og toldafgift da en importeres fra et "ikke EU land"
Har infoen fra 3. mand

Jeg har selv bygget en version af megasquirt, som du kan købe samlet og testet, hvis du ikke selv vil/kan samle og teste det. Det er den der sidder i ovennævnte rakett-kadett

Skal du have MS på bilen skal du lave ledningsnettet selv. Og lav det ordentligt. Så virker det rigtigt godt.
Tag en kig i arkiverne herinde. For godt en måned siden var der en monster stor tråd herinde med en masse info i.

Ellers så spørg. jeg kender en del til softwaren, og hardwaren, Hald79 kender alt til selve installationen og havneren har tunet 198hk ud af en 1,8cl golf med det sæt.

Det er imo guds gave til enhver gør-det-selv tuner der vil lidt mere end en magnetventil,dyse og pressostat, og stikker MF2 med flere banelængder til en lavere pris.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2003, 16:34 
:o du henrikGM:
jeg har overvejet at bygge multipoint på min fiat tipo 1,6ie(monopoint)
så jeg skal bruge noget til at styre de extre dysser, kan den det og er det en meget stor opgave eller??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2003, 16:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det kan den sagtens.

Du skal bruge et spjældvinkelpotmeter(TPS), en lufttemperaturmåler(MAT) og en kølevandssensor(CWT) og en lambdasonde(O2) Delene er enten allerede på motoren, og kan kalibreres til MS, eller fra en anden bil. Ikke noget problem.

Så skal du selvf have en multipoint manifold, med hvad dertil hører.

Det kan gøres på ~en weekend alt incl hvis du kan trække et par ledninger, og du i forvejen har sat dig ind i systemet.

Kom evt til Vandel i weekenden. Der kommer et par MS biler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2003, 11:19 
:P hey tak for hurtig reply!!

det lyder godt...

du skriver: om jeg har sat mig ind i det?? mener du om jeg ved hvad de forskelige ledninger er til eller.... alså hvor den skal monteres eller

skal den ikke køres ind på rulle fælt eller??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2003, 18:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Med "sat ind i det" mener jeg om du har tjek på softwaren,har prøvet at lege med MS på skrivebordet(det kan køre uden motor, med alle funktioner hvis du har et stimboard#) og prøvet at programmere det, om du har tjek på dit ledningsnet i bilen, så du ikke skal bruge 1time på at finde temperaturføleren til kølevandet osv.

Ja, rullefelt er nummer et. Det er imidlertid lykkedes os at køre førnævnte GSI Turbo ind on-road ved forsigtig brug af lambdasonde og massiv overdosering af brændstof. Men skal de sidste 25% hentes ud skal der felt til.

# Stimborad= print der efterligner motoren med brugerdefinerbar indstilling af omdrejninger,temperaturer,brændstofblanding(O2) og TPS.
Indikering af begge dysebanke´via LEds.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2003, 07:04 
jeg kan ikke få programmet til at virke ??? den skriver forkert vertion??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2003, 08:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har ikke set det før.

http://home.earthlink.net/~jcgebhart/mscompat.html

Prøv lige at hente megatune215 herfra.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2003, 10:53 
ok fik det til at virke, men kan ik få urene til at vise noget?

har måske fået fat på enten en uno turbo manifold med multipoint eller en uno 1500 med multipoint ?? er det noget jeg kan bruge??


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team