jeg har en ford sierra med en dohc motor fra 92 og har mit turbokit færdigt men da jeg er klumpe dumpe diesel mekaniker ved jeg ikke så meget om benz ud over at med tryk på skal den have noget mere
angående megasquirt
Redaktør: Moderatorer
-
laluffe
angående megasquirt
er der nogen der ved noget om megasquirt eller ved hvor jeg kan finde informationer om det (evt. hvad skidet koster!!!! jeg synes stadig at lærlingeløn suger max)
jeg har en ford sierra med en dohc motor fra 92 og har mit turbokit færdigt men da jeg er klumpe dumpe diesel mekaniker ved jeg ikke så meget om benz ud over at med tryk på skal den have noget mere
jeg har en ford sierra med en dohc motor fra 92 og har mit turbokit færdigt men da jeg er klumpe dumpe diesel mekaniker ved jeg ikke så meget om benz ud over at med tryk på skal den have noget mere
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
-
HenrikGM
Tag en kig på megasquirts officielle side, og læs især FAQen. Med den i bagagen kan du ret nemt selv bygge det på en bil.
Det koster ca 1700dkr leveret her i DK usdamlet i en dynge. Nogle få komponenter er der udførselsforbud på, bla RS-232 chippen. Den kan dog sagtens skaffes her i DK. Den er blot ikke med kittet.
Grunden til at det bliver så dyrt er moms og toldafgift da en importeres fra et "ikke EU land"
Har infoen fra 3. mand
Jeg har selv bygget en version af megasquirt, som du kan købe samlet og testet, hvis du ikke selv vil/kan samle og teste det. Det er den der sidder i ovennævnte rakett-kadett
Skal du have MS på bilen skal du lave ledningsnettet selv. Og lav det ordentligt. Så virker det rigtigt godt.
Tag en kig i arkiverne herinde. For godt en måned siden var der en monster stor tråd herinde med en masse info i.
Ellers så spørg. jeg kender en del til softwaren, og hardwaren, Hald79 kender alt til selve installationen og havneren har tunet 198hk ud af en 1,8cl golf med det sæt.
Det er imo guds gave til enhver gør-det-selv tuner der vil lidt mere end en magnetventil,dyse og pressostat, og stikker MF2 med flere banelængder til en lavere pris.
Det koster ca 1700dkr leveret her i DK usdamlet i en dynge. Nogle få komponenter er der udførselsforbud på, bla RS-232 chippen. Den kan dog sagtens skaffes her i DK. Den er blot ikke med kittet.
Grunden til at det bliver så dyrt er moms og toldafgift da en importeres fra et "ikke EU land"
Har infoen fra 3. mand
Jeg har selv bygget en version af megasquirt, som du kan købe samlet og testet, hvis du ikke selv vil/kan samle og teste det. Det er den der sidder i ovennævnte rakett-kadett
Skal du have MS på bilen skal du lave ledningsnettet selv. Og lav det ordentligt. Så virker det rigtigt godt.
Tag en kig i arkiverne herinde. For godt en måned siden var der en monster stor tråd herinde med en masse info i.
Ellers så spørg. jeg kender en del til softwaren, og hardwaren, Hald79 kender alt til selve installationen og havneren har tunet 198hk ud af en 1,8cl golf med det sæt.
Det er imo guds gave til enhver gør-det-selv tuner der vil lidt mere end en magnetventil,dyse og pressostat, og stikker MF2 med flere banelængder til en lavere pris.
-
fraguzz
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det kan den sagtens.
Du skal bruge et spjældvinkelpotmeter(TPS), en lufttemperaturmåler(MAT) og en kølevandssensor(CWT) og en lambdasonde(O2) Delene er enten allerede på motoren, og kan kalibreres til MS, eller fra en anden bil. Ikke noget problem.
Så skal du selvf have en multipoint manifold, med hvad dertil hører.
Det kan gøres på ~en weekend alt incl hvis du kan trække et par ledninger, og du i forvejen har sat dig ind i systemet.
Kom evt til Vandel i weekenden. Der kommer et par MS biler.
Du skal bruge et spjældvinkelpotmeter(TPS), en lufttemperaturmåler(MAT) og en kølevandssensor(CWT) og en lambdasonde(O2) Delene er enten allerede på motoren, og kan kalibreres til MS, eller fra en anden bil. Ikke noget problem.
Så skal du selvf have en multipoint manifold, med hvad dertil hører.
Det kan gøres på ~en weekend alt incl hvis du kan trække et par ledninger, og du i forvejen har sat dig ind i systemet.
Kom evt til Vandel i weekenden. Der kommer et par MS biler.
-
fraguzz
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Med "sat ind i det" mener jeg om du har tjek på softwaren,har prøvet at lege med MS på skrivebordet(det kan køre uden motor, med alle funktioner hvis du har et stimboard#) og prøvet at programmere det, om du har tjek på dit ledningsnet i bilen, så du ikke skal bruge 1time på at finde temperaturføleren til kølevandet osv.
Ja, rullefelt er nummer et. Det er imidlertid lykkedes os at køre førnævnte GSI Turbo ind on-road ved forsigtig brug af lambdasonde og massiv overdosering af brændstof. Men skal de sidste 25% hentes ud skal der felt til.
# Stimborad= print der efterligner motoren med brugerdefinerbar indstilling af omdrejninger,temperaturer,brændstofblanding(O2) og TPS.
Indikering af begge dysebanke´via LEds.
Ja, rullefelt er nummer et. Det er imidlertid lykkedes os at køre førnævnte GSI Turbo ind on-road ved forsigtig brug af lambdasonde og massiv overdosering af brændstof. Men skal de sidste 25% hentes ud skal der felt til.
# Stimborad= print der efterligner motoren med brugerdefinerbar indstilling af omdrejninger,temperaturer,brændstofblanding(O2) og TPS.
Indikering af begge dysebanke´via LEds.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Har ikke set det før.
http://home.earthlink.net/~jcgebhart/mscompat.html
Prøv lige at hente megatune215 herfra.
http://home.earthlink.net/~jcgebhart/mscompat.html
Prøv lige at hente megatune215 herfra.
-
fraguzz