Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 18:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Glemte lige at sige at det IKKE er kopi.Det er turbomotor MF2 V.3,0.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Det er nu lidt modigt at lægge navnet så tæt på den originale markedsførte vare. Det kunne godt give øretæver hvis erl fik ondt i røven over det.

Noget andet er at det jo har givet lidt fint gratis reklame for turbomotor, men også bidraget en hulens masse til denne side, bla med en masse forvirring om hvad et MF2 anlæg egentligt kan.....

Næ, du. 8*8 matrix med VE entries, aka ægte 3D, med tomgangsstyring,temperaturkompensering,koldstartstilskud,O2 feedback, og datalogging er absolut minimumskravet for at få noget der virkeligt duer, både i frostvejr, og i 30graders varme.
I løbet af nogle ganske få år er markedet totalt oversvømmet af forskellige EEMS og så kan man få det hele til ingen penge. Startskuddet er givet, og når UMS kommer om ~1års tid har man hvad der svarer til eet af de rigtigt store anlæg idag for under 3000dkr. Med launchcontrol, og hele svineriet.
Så skal folk bare lige have lært at hitte rundt i de forskellige systemer......Der bliver nok alligevel ved med at være et marked for trykkontakter og magnetventiler ;-)

Titel:
Helt enig i at ms er godt.Men der er jo nogen der ikke kan overskue og skal i gang med bærebar og det.Navnet mf står jo bare for mapfueler,det er der ikke nogen der har patent på.Jeg tror heller ikke at kan gider rode med dem mere.Han er i gang med noget nyt.Foresten henrik gm,er ms også godt til sugemotor.?

Titel:
Yep, ved godt turbomotor er igang med noget nyt. Han har købt et par originale MS kits ;-)

Hvorvidt der er patent på "MF2" skal jeg lade være usagt, men jeg tror ski han ville få fingrene i klemme hvis ERL ikke ville finde sig i det alligevel. Det ligger betænkeligt tæt på hinanden.

MS virker ligeså fint på sug som på turbo. Masser af sugemotorer har det monteret. Dog skal du ikke forvente at få en masse effekt på en helt std motor. Hvis det originale ikke kan følge med til den nuværende tuningsgrad så er der noget at hente, ellers ikke.

Titel:
Hehe henrik du har da også fået rimelig god reklame for dine kits du har til salg. :D

Titel:
Du kan købe dem i USA også. Også færdigt samlede.

Der blev givet helt grønt lys for at folk kunne samle MS til andre mod betaling for ~8-10måneder siden. Du kan finde indlægget på yahoosiden eet eller andet sted. Begrundelsen var et massivt pres mod B&G hvor folk uden "saml-selv-evner" konstant efterlyste færdige MS. B&G fik op imod 800mails i måneden om dette emne plus en hulens trafik pga amatører der ikke kunne følge en manual, og ikke kunne se forskel på dioder og modstand, og besluttede så at give det frit. Det har resulteret i at en masse software"nørder" har fået fingre i MS, og de programmerer nu som gale på bla tændingsdele,on board DYNO,launch control,nos control,transmission control, you name it.
Faktisk er DK et alvorligt U-land i MS sammenhænge, sammenlignet med holland,tyskland,sverige,frankrig og norge.

Eneste klausul der er tilbage er at MS navnet IKKE må laves om, og at det ikke er lovligt at fjerne MS signaturene i softwaren og brugerfladen.
Derudover må det ikke udnyttes kommercielt, og der er definitionen at man ikke må serieproducere kits.

Det giver nu sig selv, da markedet ikke er så stort at det er interessant.

Så jeg træder ikke nogen over tæerne, tværtimod.
Hvis jeg gav mig til at sælge kits her i DK, SÅ var det en anden sag. det bliver set som værende konkurrence til det originale kit og derfor holder jeg snitterne fra at sælge det i komplette løsdele, helt pr B&G´s anvisninger. Oprindeligt var det ildeset hvis man satte sit kit til salg på Ebay, men den periode er ovre for længe længe siden. Der har svjh været et kit til salg på Ebay der gik for 348$ komplet.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... gory=32094

Se ovennævnte link.
Det er helt legalt, blot man ikke producerer dem kommercielt, eller stjæler softwaren og omdøber det.

Jeg har skam mit bagland iorden, men jeg kan da godt forstå at du skriver som du gør.

Titel:
Det skal iøvrigt ikke forståes på den måde at jeg har ondt et vist sted over turbomotors initiativ! Det er absolut ikke tilfældet!

Hans MF2 er iøvrigt opbygget fuldstændigt anderledes en ERLs så de har kun funktionen til fælles og så navnet.

Jo flere af turbomotors slags vi kan få igang jo bedre. Han er da iøvrigt vist ved at drukne lidt i succes med alt den toyota viden han har. Hører at folk skal vente rimeligt længe på at få fat i ham, hvis de ikke har de rigtige forbindelser.

Titel:
Ja det skader ikke at have gode forbindelser,HEHE.Ja den mand ved mere om toyota end de fleste.Jeg har hørt at folk ringer og stikker mobilos ned i motorrum,så siger han lige hvad der er galt.Henrik ham hald79,kalder de ham ludvig.

Titel:
Moderator

Yep turbomotor er vist ikke helt dum ;-)
Den med mobilos er måske nok en historie, men det er i den rigtige retning. Hvem kan ellers slæbe 160hk ud af en starlet og få det synet.....
Tror han er den eneste i DK der kan huske toyotas forskellige ledningsnet i hovedet.....!

Hald79 og "ludvig" er een og samme person. Jeg aner ikke en hujende kæft om hvor han har kælenavnet fra, men det giver ihvertfald ikke nogen mening, overhovedet.

Titel:
Henrik hvem er du og hvor bor du.Jeg tror squ jeg har mødt dig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time