Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Hvis du vil beholde din oprindelige motorstyring, der næsten altid har MAF så kræver det jo at en evt piggyback styring kan efterligne MAFsensorens udgangssignal, og da du ikke kender mass flowet/signalet på den originale MAF så bliver det skisme lidt af en udfordring at få til at køre.

De fleste piggybacks har indgang for mapsensor, til eget brug. Har ikke set een der kunne emulere en given maf, og kan overhovedet ikke se fidusen i at beholde det originale motorstyring og dermed den originale MAF. Medmindre bilen er utunet selvf.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nå men det var det jeg mente altså det med at den har MAP til eget forbrug men hvad ville du mene er bedst hvis jeg skal ha turbo på min bil piggyback eller MF2

ps SKAL man have MAP når man køre med turbo??

Titel:
MAP er _HELT_KLART_ det eneste der virkeligt duer.
Hvordan vil du måle hvilken luftmasse du får gennem motoren uden en trykangivelse?

Med turbo kan det helt sikkert svare sig at kyle det originale styring over højre skulder og erstatte det med noget _programmerbart_ sprøjt. Ikke et MF2 eller et anden piggyback tilskudssystem.

Du skulle næsten se den GSI Turbo hald79 har bygget med brugerinterfacet til MS in action.

Jeg vil kraftigt anbefale dig enten at købe dig til en færdig løsning hos en anerkendt tuner, eller sætte dig grundigt ind i det selv, så du _SELV_ kan lave det hele og selv køre det ind. Så svært er det hellerikke.

Titel:
Jamen det koster jo bare desværre kassen :cry:

Titel:
Du kan jo lave det selv. Importer et MS kit fra usa. Ender eftert sigende omkring 1700dkr alt incl.
Eller købe et af mig til 1900, monteret og testet.

Så bliver det simpelthen ikke billigere, og du kan selv trimme på det til grovindstilling. På et felt kan en dygtig feltoperatør snildt fortælle dig om du får for lidt eller for meget bensin, og hvor. Det ændrer du så bare med en pc i bilen. Så bliver det ikke hverken billigere eller nemmere.

Titel:
hvis du sælge et. hvad så lige at ringe til mig. NU :!:

Titel:
Joe...men det bliver sgisme ikke nemt når jeg ikke ved hvem du er og ikke har dit nummer ;-)

Hvis du nu ringer mig på 20445144 så kan vi da få en snak om det....

Titel:
kender du så ikke nogen der kan montere sådan et hvis det var :?

Titel:
Du kan spørge Hald79 om han har tid til det. Det kan jo være.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Jeg er jo den glade ejer af Finn's MF2 kopi..

Men jeg fårstår godt at HenrikGM's komplette motorstyring er at foretrække..

Men en Gæv gut med 10 tommelfingre og ingen forstand på motorens signaler.... Vil nok have lidt problemer med at få sådan et system til at køre..

Prisen er jo Ekstrem billigt i forhold til de ANDRE produkter..

Men Hvor står man når man har monteret sådan et komplet system... og den er klar til at starte op...

OG MAN HAR GLEMT AT KØBE FOR 10.000kr BÆREBAR PC..??

Så står man faktisk i den situation at man skal kontakte en MOTOREKSPERT. og håbe på at han ikke tager en overpris for at først skulle lære lige precis det system man kommer rendene med..

Det er så derfor jeg valgte et MF2.. måske lidt stenalder agtigt men I bund og grund et simpelt system selv en skolelærer kan hitte ud af...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time