Placering af lambda..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

SORRY jeg sider og sover lidt.Jeg troede at det var lambdamaaler han havde koebt af mig. :oops:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#12 Indlæg af mh »

okay så forstår jeg :lol: hehe kender det godt er også nogle gange et andet sted end jeg burde være :oops:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#13 Indlæg af Havneren »

Hejsa...

I øvrigt nu når i lige er ved det. På de sonder med kun 3 ledninger... 2 hvide(varme) 1 sort(signal) der skal varmen sættes til for at sonden overhovedet virker. Lidt mystisk syntes jeg. Jeg havde altid været i den tro at den trak stellen gennem udstødningen... Noget kunne tyde på at dette så ikke altid er tilfældet. I samme sekundt at varmen var sadt til kom signalet fra sonden.

I øvrigt ville jeg nu også sige at der kun er én signal ledning på en sonde, da man jo næppe bruger stellen som en info kilde...

v/h christian
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#14 Indlæg af mh »

det lyer som om den har sidet så langt fra varmen..... så den ikke blev over 300grader på elementet.... så er det iværtfald derfor den ikke ville virke for den er jo varm med det samme med varmeelementet....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#15 Indlæg af Nolan »

Grunden til at der er en ekstra stel-ledning på en 4-ledet lambdasonde er, at man så undgår at benytte den strømbærende ledning (bilens stel) til måle-reference.

Det er et hyppigt benyttet måletekninsk princip, der minimerer støj og potentialeproblemer i forbindelse med svage signaler fra sensorer.

/Nolan
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#16 Indlæg af mh »

Nolan skrev:Grunden til at der er en ekstra stel-ledning på en 4-ledet lambdasonde er, at man så undgår at benytte den strømbærende ledning (bilens stel) til måle-reference.

Det er et hyppigt benyttet måletekninsk princip, der minimerer støj og potentialeproblemer i forbindelse med svage signaler fra sensorer.

/Nolan


og derfor også grunden til man skærmer "nogle" ledninger (F.eks. tændings signaler)fordi det er meget små signaler der sendes.......... og derfor følsome over for radiostøj
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar