bearbejdet top på dohc
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
bearbejdet top på dohc
er der meget at hente i hk ved at bearbejde toppen på en sierra dohc.den er allerrede monteret med et sæt piper b285 knaster en janspeed bananmanifold simons 2.5" uds k&n57i kit og er blevet kørt ind på rulle feldt.men vil det give noget af betydning at bearbejde toppen uden at hæve kompressionen?er der nogen der har nogen erfaring med at gå hele vejen med en dohc da jeg ved der er blevet bygget nogle.og jeg mener ikke tunerne men ejerne.
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: bearbejdet top på dohc
Har lige haft rodet lidt i sådan en motor,ved ikke om der er meget at hente i topstykket for Ventilerne i toppen er ret store org.
Men det svinghjul ligner sku noget fra en lastbil så prøv dog at få det letted lidt.
Men det svinghjul ligner sku noget fra en lastbil så prøv dog at få det letted lidt.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
møffe
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Jo du mister moment ved lave omdrejninger - på en måde. Det kan ikke direkte omsættes til at dit maksimale moment nødvendigvis vil blive lavere.
Men en omfattende letning giver bedst mening hvis man kører med meget skrappe knaster, til race, og alt eller intet kobling, etc. Altså ikke noget man gider til dagligt.
Men en omfattende letning giver bedst mening hvis man kører med meget skrappe knaster, til race, og alt eller intet kobling, etc. Altså ikke noget man gider til dagligt.
-
møffe
det er piperb285 knaster dvs 270 ind og 268 ud den ruller meget lidt i tomgang så lidt at man kun kan høre det i udstødningen.er der så nogle der kender nogle der kan svejse en lidt større alu indsugning da jeg har planer om at en v6 2.9 indsugning nok kan tilpasses en dohc og den har også potmeter.
