bearbejdet top på dohc

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
møffe

bearbejdet top på dohc

#1 Indlæg af møffe »

er der meget at hente i hk ved at bearbejde toppen på en sierra dohc.den er allerrede monteret med et sæt piper b285 knaster en janspeed bananmanifold simons 2.5" uds k&n57i kit og er blevet kørt ind på rulle feldt.men vil det give noget af betydning at bearbejde toppen uden at hæve kompressionen?er der nogen der har nogen erfaring med at gå hele vejen med en dohc da jeg ved der er blevet bygget nogle.og jeg mener ikke tunerne men ejerne.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: bearbejdet top på dohc

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Har lige haft rodet lidt i sådan en motor,ved ikke om der er meget at hente i topstykket for Ventilerne i toppen er ret store org.

Men det svinghjul ligner sku noget fra en lastbil så prøv dog at få det letted lidt. :wink:
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#3 Indlæg af chr.lunde »

ja du har rat det svinghjul vejer 13kg
men det er sku heller ikke sjovt at lette det så meget at den går urogligt
i tomgang.
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
møffe

#4 Indlæg af møffe »

er det noget i selv har prøvet på jeres egne biler da jeg går efter erfaring.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#5 Indlæg af 2fat2fly »

Nej ikke endnu men overevejer meget kraftigt,når vi finder et ekstra til formålet.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Hvor uroligt den går afhænger jo af hvor godt det hele bliver afbalanceret, hvor meget man tager, hvor man tager det, hvilke knaster der er i motoren, etc. etc.

Jeg har desværre ingen erfaringer med det, men vil da sige: Alt med måde naturligvis.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
møffe

#7 Indlæg af møffe »

det skal lige siges at motoren har gået 220000km uden en forkert lyd.den rammer stadig 7000 helt fint.men mere avler mere.er der ligne projekter rundt om i landet og vad er der gjort ved dem.mister man ikke moment ved at lette sving hjulet?jeg har pt 183nm fra 2500-6500 omdr.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#8 Indlæg af Wildert »

Jo du mister moment ved lave omdrejninger - på en måde. Det kan ikke direkte omsættes til at dit maksimale moment nødvendigvis vil blive lavere.
Men en omfattende letning giver bedst mening hvis man kører med meget skrappe knaster, til race, og alt eller intet kobling, etc. Altså ikke noget man gider til dagligt.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
møffe

#9 Indlæg af møffe »

det er piperb285 knaster dvs 270 ind og 268 ud den ruller meget lidt i tomgang så lidt at man kun kan høre det i udstødningen.er der så nogle der kender nogle der kan svejse en lidt større alu indsugning da jeg har planer om at en v6 2.9 indsugning nok kan tilpasses en dohc og den har også potmeter.
AV

7000

#10 Indlæg af AV »

møffe skrev:det skal lige siges at motoren har gået 220000km uden en forkert lyd.den rammer stadig 7000 helt fint....jeg har pt 183nm fra 2500-6500 omdr.


7000 o/m på en Sierra DOCH ?
Besvar