Trykladning og orginalt sprøjt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Trykladning og orginalt sprøjt

#1 Indlæg af Brisse »

Hej...

Jeg går stadig og lure lidt på at smide turbo på ÆskeForden og kom til at tænke på følgende. Normalt sætter man et tilskudssystem på eller et helt andet indsprøjtningssystem, men hvad nu hvis... (og det er kun et eksempel)

    Man sætter andre dyser i, lad os f.eks sige at man monterer 300ml dyser i stedet for de originale 200 ml

    Får omprogrammeret den originale styring

    Laver trykstyring på benzintrykket



Vil det ikke kunne virke lige så godt som f.eks. en MF2'er?

Lad min høre jeres kommentarer...


/Brisse
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Trykladning og orginalt sprøjt

#2 Indlæg af 2fat2fly »

Flere tunere siger det er bedre med 4 større dyser end med en MF2'er, forde man aldrig ved hvor godt benzinen fordeles med en ekstra dyse man kan aldrig være 100% sikker på at de får lige meget.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Hvis det kan lade sig gøre at mappe den originale styring om (hvilket selvfølgeligt skal undersøges), så er det en væsentligt bedre løsning, af de årsager som nævnes.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#4 Indlæg af Brisse »

Hmm... Så er min ide måske ikke helt tosset, men så kommer det store forkromede spørgsmål.

Kan den originale motorstyring på en Escort 1.8 16v fra '96 bruges hvis den bliver omprogrameret, når turboen er monteret?

Jeg satser på at køre med std. kompression og 0.4-0.6 i ladetryk - i hvert fald ind til vidre :-)
Strengt taget er en omprogrammering vel først nødvendig når det originale sprøjt ikke længere kan følge med og størrer dyser bliver monteret?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Det med fordeling er ikke noget problem.Du sætter selvfølgelig 4 ekstra dyser i indsugningsmanifol
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
chr.lunde
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn Odense

#6 Indlæg af chr.lunde »

jeg bruger en mf2 som styre 2 340ml dysser lige før
gasspjællet.

skulle have nye løfter og ved samme lejlighed fik den en ny toppakning (den af stål)

der var intet at se på stemplerne de så ens ud..så i dette tilfælde
virke min mf2 kanon.......
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO
Besvar