Jeg går stadig og lure lidt på at smide turbo på ÆskeForden og kom til at tænke på følgende. Normalt sætter man et tilskudssystem på eller et helt andet indsprøjtningssystem, men hvad nu hvis... (og det er kun et eksempel)
Man sætter andre dyser i, lad os f.eks sige at man monterer 300ml dyser i stedet for de originale 200 ml
Får omprogrammeret den originale styring
Laver trykstyring på benzintrykket
Vil det ikke kunne virke lige så godt som f.eks. en MF2'er?
Flere tunere siger det er bedre med 4 større dyser end med en MF2'er, forde man aldrig ved hvor godt benzinen fordeles med en ekstra dyse man kan aldrig være 100% sikker på at de får lige meget.
Hvis det kan lade sig gøre at mappe den originale styring om (hvilket selvfølgeligt skal undersøges), så er det en væsentligt bedre løsning, af de årsager som nævnes.
Hmm... Så er min ide måske ikke helt tosset, men så kommer det store forkromede spørgsmål.
Kan den originale motorstyring på en Escort 1.8 16v fra '96 bruges hvis den bliver omprogrameret, når turboen er monteret?
Jeg satser på at køre med std. kompression og 0.4-0.6 i ladetryk - i hvert fald ind til vidre Strengt taget er en omprogrammering vel først nødvendig når det originale sprøjt ikke længere kan følge med og størrer dyser bliver monteret?