Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej. Jeg køre med kompressor på min Ford sierra 2.0i dohc. Så var det jeg kom til at tænke på om vandindsprøjtning ville give nogen effekt? eller er det kun på turbomotorer det hjælper?
Håber i kan hjælpe . På forhånd tak.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Er der virkelig ingen som har erfaringen med denne cocktail?????

Titel:
Hej

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med vand og kompressor, men problematikken er stort set den samme som ved trykladning med turbo.
Du kan bruge vandet til at afhjælpe tændingsbanken, om der er en reél effektforøgelse er der ikke helt enighed om. Personligt tror jeg det er vigtigt med en ordentlig forstøvning af vandet og at mængden reguleres efter trykket.

Mvh.
Christian

Titel:
Til Henrik: hva er det for en kompressor du har på, hvilket ladetryk og hvor er det lavet?????

(de var hele 3 ting på en gang)

Titel:
Hej. der er en roots kompressor fra en toyota som hedder sc16.
Jeg køre PT med et tryk på 0.45 bar og jeg har selv monteret det. Tre ting det var sgu hårdt men det gik da!!!!!!

Titel:
Har du ændret kompressionen på den og hvad vil du tro den yder? Jeg overvejer nemlig trykladning på min når der er "guld" til det. Især efter at jeg blev overhalet af en Cossie igår. :(

Titel:
Har du ændret kompressionen på den og hvad vil du tro den yder? Jeg overvejer nemlig trykladning på min når der er "guld" til det. Især efter at jeg blev overhalet af en Cossie igår. :(

Titel:
Hej.Jeg har ikke ændret på kompressionen. Jeg satte den gamle motor af og fik lagt en renoveret i. Jeg tør ikke skyde på hvad den yder , men den trækker godt.

Mvh. Henrik

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time