Allerførst vil jeg sige at min bil er en Fiat Uno Turbo 1,3L
Jeg kom kørende sent i går aftes ligepludselig lyder der et dunk, nå tænkte jeg må have snittet en sten som har fløjet op og ramt bunden.
Men nej 2 min. efter begynder min motor at lyde mærkelig!! jeg stopper den med det samme. Åbner hjelmen og kan ikke se noget forkert, lukker igen og kommer til at kigge ned på jorden. der lå et par olie dråber, lægger mig på jorden og kigger op på motoren. PIS Olietryksmåleren var væk, ringer til en af mine venner og for den slæbt hjem.
Nu har jeg sat en anden olietryksmåler på og jeg kunne hælde 2L olie på. sætter mig ind og drejer nøglen, den starter første gang, men den kommer med en rimelig høj tikken, som bliver højere jo flere omdrejninger den får.
Nogen der har nogle ider til hvad der er gået i udu??
Men jeg kan jo lige sågodt begynde at skille den af før som senere. men det kunne være rart hvis der er nogen der siger at det ikke er blokken der er noget galt med men noget i topstykket.
mangler hjælp min motor har det ikke så godt.
Redaktør: Moderatorer
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Det lyder som en knastfølger, der har sat sig.
Mange nyere motorer (ved ikke om det er tilfældet med en Uno turbo?) kører med hydrauliske knastfølgere, der ikke skal justeres, men de kan ikke tåle at køre tør for olie (har selv prøvet det på en Ford CVH).
En død knastfølger giver den høje tikkende lyd du beskriver, da ventilspillerummene ikke kan udlignes. Skift dem alle, da det er svært at skelne en død fra en u-død.
/Nolan
Mange nyere motorer (ved ikke om det er tilfældet med en Uno turbo?) kører med hydrauliske knastfølgere, der ikke skal justeres, men de kan ikke tåle at køre tør for olie (har selv prøvet det på en Ford CVH).
En død knastfølger giver den høje tikkende lyd du beskriver, da ventilspillerummene ikke kan udlignes. Skift dem alle, da det er svært at skelne en død fra en u-død.
/Nolan
-
Mads Rose Rasmussen
Fiat motorer
Hej
Den kører med faste ventil løftere. Hvis det er en meget høj tikken er det sikkert lejerne i motoreren der er færdige.
Mads Rose Rasmussen
www.Abarth-Racing.dk
Den kører med faste ventil løftere. Hvis det er en meget høj tikken er det sikkert lejerne i motoreren der er færdige.
Mads Rose Rasmussen
www.Abarth-Racing.dk
Nolan skrev:Det lyder som en knastfølger, der har sat sig.
Mange nyere motorer (ved ikke om det er tilfældet med en Uno turbo?) kører med hydrauliske knastfølgere, der ikke skal justeres, men de kan ikke tåle at køre tør for olie (har selv prøvet det på en Ford CVH).
En død knastfølger giver den høje tikkende lyd du beskriver, da ventilspillerummene ikke kan udlignes. Skift dem alle, da det er svært at skelne en død fra en u-død.
/Nolan
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
MC!