Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 22:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2003, 17:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Den der ventil er jo blot et "T-stykke" som man bruger til at manuelt justere ladetrykket op på mekanisk styrede turboladere med wastegate.

Ved at montere et T-stykke flyder noget af trykket mellem tryksiden af laderen og wastegaten ud, og dermed måler wastegate et mindre tryk ind den er indstillet til, og dermed lader turboen mere.

Jeg bruger samme princip til at hæve trykket på min Uno, men det koster ihvertfald ikke 300 dask - et alm. plastic T-stykke kan sagtens bruges, og sidst jeg købte nogle, tror jeg kun jeg gav 14,- stykket.

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2003, 20:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:59
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sjælland
Hej Uno..
Må jeg så ha lov til at spørger om dit T-stykke til 14 kr ikke er en noget usikker løsning..
Lukker du tryk ud hele tiden...???
Hvordan styre du det...???

_________________
KHA TUNING/kim Andersen

"konstruktive ændringer på MIN bil Hr.betjent...Nej det kan vist ikke passe!!"""


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2003, 20:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Måske taler vi ikke om det samme- mit t stykker er monteret mellem wastegate og kompressorsiden af laderen, for at hæve trykket.. wastegaten går altså først i arbejde senere. Mit tryk er med et 3 mm. T stykke hævet fra 0,65 til 0,85 bar ..

Man styrer det altså på størrelsen af hullet på T stykket. Hvad var specifikt det som T stykket skulle gøre på BMW'en?

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2003, 22:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:59
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sjælland
Hejsa.. vil da mene at det er nogen lunde det samme vi snak´ker om.. men foatter stadig ikke hvordan du kan styre det, unden unødig slid på din mølle. da du åbenbart lukker luft ud lige fra begyndelsen..??

_________________
KHA TUNING/kim Andersen

"konstruktive ændringer på MIN bil Hr.betjent...Nej det kan vist ikke passe!!"""


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2003, 22:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:59
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sjælland
Hey damborg..
DU skulle nok overveje at få en 3 vejs bosch på(bov))....
Eller bruge lidt penge på en en ordenlig en, som smatid kan lukke ud i der fri, og kaan bruges på en bil med muftmassemåler...
Efter min mening er luftmængemåler noget fanden har skabt i vrede... Men det er jo bare min mening...*GG* :shock:

_________________
KHA TUNING/kim Andersen

"konstruktive ændringer på MIN bil Hr.betjent...Nej det kan vist ikke passe!!"""


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2003, 06:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 103
Polo 14T skrev:
Hejsa.. vil da mene at det er nogen lunde det samme vi snak´ker om.. men foatter stadig ikke hvordan du kan styre det, unden unødig slid på din mølle. da du åbenbart lukker luft ud lige fra begyndelsen..??


Det er jo samme idé som den Lasse sælger her på powerpage:

Billede

Det midterste ben lader noget af trykket mellem kompressorsiden og wastegaten lukke ud, denne er bare justerbar, mens mit er fastsat med et fast udluftningshul.

_________________
Vh. Anders, Uno under tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2003, 11:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Ok polo 14t

Det spørgsmål jeg Startede med i toppen var om at en Turbo UDEN wastegate...
Billede

Skal Have en eftermonteret wastegate...
Billede

ELLER en ventil Der åbner når trykket bliver for højt....
Billede

Spørgsmålet lød så på OM hvad Turboen ville syntes om belastningen...

Dette har intet om BOW eller Luftmængdemåler at gøre ellers tak for de svar du har givet... men de er en del ved siden af.. :roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 64 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team