Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Næste
Forfatter besked
http://www.hobbytron.net/vk2543.html

Her er der en stykliste. Den er skisme ikke svær at lave.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hov, fik ikke det hele med:

http://equipe.nce.ufrj.br/perez/IELET.htm

Så er det bare med at komme igang med loddekolben.

Hehe, vi har gang i en rigtig god tråd her, hva'?
Henrikgm er vild i varmen for at få alle til at lodde lidt:)
Men det er kun positivt, vi lærer vist alle sammen en helt del ved det her... Ender med alle tunede biler i DK kører med det her system:-D
Sådan skal det være drenge!
Daniel.

Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Hej

Nu har jeg lige siddet og læst hele dette indlæg igennem fra start til slut. Og ja det tog en del tid. Men det har lidt vækket min nysgerrighed, da jeg selv har overvejet at bygge spjældhuse på min Kadett Coupé. Dertil skal der jo bruges noget styring. Og jeg må sige at efter at have læst indlæggende og hørt hvor nemt folk har haft ved at lave det er jeg blevet lidt lun må MS. Men jeg har også fået nogle informationer omkring noget andet motorstyring nemlig Wolf3D(www.wolf3D.dk) Men hvad er forskellen på det og på MS. Efter hvad jeg kan finde frem til kan man også styre tændningen med wolf3D. Men er det den eneste forskel? Fordi der er jo en del prisforskel. Ved godt at man får nogle flere ting med ved det tilbud på 10kg for wolf 3D. Men hvad kan bedst betale sig? Og det svære spørgsmål: hvad er bedst?

mvh Jesper

Jamen Wolf3D og OMEX på siden her, er færdig produkter som er gennemtestet, med flot Box, alle kabler, software, flot manual etc etc. De er teknisk set de bedste kvalitetsmæssigt. Men koster også der efter. Derfor jeg selv er på MS vognen.. og fordi det er fedt, når man selv kan sige: " I made thiz mitself " :-D

MS'en kan jo kun styre benzin i første omgang, og er meget begrænset. Men den kan jo udbygges, hvis man ved hvordan og kan selv lave det.

De dyre bokse kan jo styre næsten alt fra Tænding, Sprøjt, flere in og outputs, kun prisen begrænser mulighederne.

Jeg har jo en 8 Cyl bil. Og det betyder at de bokse jeg skal kigge på ligger i 10.000 kr, klassen. Meget få af dem kan håndtere 8 cyl, fordi de er sekventielt styret systemet. Men man kan købe en del billige til 4 cyl. mener det er omkring 5000 kr de ligger på. ( Ret mig hvis jeg tager fejl ) :-|

Men det bedste.. tja.. Har du knasterne så hedder det Wolf3D eller lign.

Tråden er ganske vist lang, nok een af de længste måske?, men jeg er ikke ligefrem vild i varmen. Så skulle du have set mig da jeg hørte kadetten startede rightaway!

Jeg synes bare det er et godt alternativ til alle de gutter der render rundt i landet og skruer i nogle forknoklede dobbetkarb. eller har sat turbo på bilen(eller kompressor) og nu har et forbandet bøvl med at få et halvdårligt oem anlæg til at makke bare lidt ret, med ekstra dyser ind i manifolden o.lign. nødløsninger, der giver bilen en mildt sagt sjov karakteristik.

Her var muligheden for mig selv idet dette system kunne betales inden for lommepengenes rækkevidde, man kunne endda måske lære noget mere om sådan noget elektronisk djævelskab(!) og hele svineriet er stort set lige til at kaste på, hvis man kan trække nogle ledninger viser det sig.

Det er sgu da for godt til at være helt rigtigt, ikke?

Kommer i forbi midtjylland så er jeg ret overbevist om at i kan få lov at se et anlæg i funktion, og omkring faaborg egnen går der også havnerens golf turbo med det på, som også er et blik værd. Lidt mere nordligt holder PerB til med to biler på MS, så der er folk nok der har det på, men hvis man er til gamle jettronic bokse så skal man ikke læse videre :-)

Hvad der er bedst......det kommer an på hvad du vil. MS kan feks ikke sættes på en F1 racer med fornuft.
MS henvender sig(som jeg ser det) til de folk der står i garagen, eller naboens værksted, og skruer i bilen, på et begrænset budget, og gerne vil have det bedst mulige, som man selv kan skrue i, til laveste pris.

Det henvender sig nok ikke så meget til dem der bruger 60kkr på en motor,25kkr på en turbo,25kkr på lakeringen,20kkr på dæk/fælge,skørtesæt fra den dyreste producent,10kkr eller mere på læderkabine, osv. De skal bare købe et MOTEC anlæg og få et proff firma til at justere det for de er jo ikke blandt gør-det-selv folket alligevel.
Dermed ikke noget ondt sagt om denne gruppe folk, for de får tit lavet meget fine biler, men det giver ikke nogen mening at putte for 1900dkr motorstyring i en motor med en samlet byggepris over 100kkr.

Det egner sig fortrinligt til feks den kadett turbo der er vist i en anden tråd, fordi det kan holde budgettet på et lavt niveau. Kadetten ligger i et prisleje hvor selv SU kan være med fordi stumperne er samlet over lang tid, og alt er hjemmelavet.

Tråden er ganske vist lang, nok een af de længste måske?, men jeg er ikke ligefrem vild i varmen. Så skulle du have set mig da jeg hørte kadetten startede rightaway!

Jeg synes bare det er et godt alternativ til alle de gutter der render rundt i landet og skruer i nogle forknoklede dobbetkarb. eller har sat turbo på bilen(eller kompressor) og nu har et forbandet bøvl med at få et halvdårligt oem anlæg til at makke bare lidt ret, med ekstra dyser ind i manifolden o.lign. nødløsninger, der giver bilen en mildt sagt sjov karakteristik.

Her var muligheden for mig selv idet dette system kunne betales inden for lommepengenes rækkevidde, man kunne endda måske lære noget mere om sådan noget elektronisk djævelskab(!) og hele svineriet er stort set lige til at kaste på, hvis man kan trække nogle ledninger viser det sig.

Det er sgu da for godt til at være helt rigtigt, ikke?

Kommer i forbi midtjylland så er jeg ret overbevist om at i kan få lov at se et anlæg i funktion, og omkring faaborg egnen går der også havnerens golf turbo med det på, som også er et blik værd. Lidt mere nordligt holder PerB til med to biler på MS, så der er folk nok der har det på, men hvis man er til gamle jettronic bokse så skal man ikke læse videre :-)

Hvad der er bedst......det kommer an på hvad du vil. MS kan feks ikke sættes på en F1 racer med fornuft.
MS henvender sig(som jeg ser det) til de folk der står i garagen, eller naboens værksted, og skruer i bilen, på et begrænset budget, og gerne vil have det bedst mulige, som man selv kan skrue i, til laveste pris.

Det henvender sig nok ikke så meget til dem der bruger 60kkr på en motor,25kkr på en turbo,25kkr på lakeringen,20kkr på dæk/fælge,skørtesæt fra den dyreste producent,10kkr eller mere på læderkabine, osv. De skal bare købe et MOTEC anlæg og få et proff firma til at justere det for de er jo ikke blandt gør-det-selv folket alligevel.
Dermed ikke noget ondt sagt om denne gruppe folk, for de får tit lavet meget fine biler, men det giver ikke nogen mening at putte for 1900dkr motorstyring i en motor med en samlet byggepris over 100kkr.

Det egner sig fortrinligt til feks den kadett turbo der er vist i en anden tråd, fordi det kan holde budgettet på et lavt niveau. Kadetten ligger i et prisleje hvor selv SU kan være med fordi stumperne er samlet over lang tid, og alt er hjemmelavet.

Ups.....! hvad går der lige galt :-(

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tja, det er lykkes for dig at lave en d.post selvom det ikke skulle være muligt :) Dette forum køre også på lånt tid, regner med at får det nye op køre samt ny server i løbet af weekenden :)

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Fuld kredit til dig Henrik, det var også en spøg... Syntes det er fedt, at når folk har en god oplevelse med ting til deres bil, så deler de det her på forummet...
Og jeg glæder mig til at se anlægget, som jeg nok har nævnt til hudløshed:)
Men pyt, jeg sagde det sgu lige igen:)

Att: Cossie: Hvad sker der med dette forum siger du? Har i fundet et andet sted det skal køre? Bliver navnet powerpage.dk beholdt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time