Hjælp til Turbo!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Pug

Hjælp til Turbo!

#1 Indlæg af Pug »

Jeg har overvejet at smide en lavtryksturbo på min 106 Rallye... Men behøver jeg at få ændret chippen???
Kasper Sørensen

Re: Hjælp til Turbo!

#2 Indlæg af Kasper Sørensen »

Ja det vil jeg mene, eftersom du sætter Turbo på din bil, skal tilførelsen af benzin også ændres.
Kim Andersen

Re: Hjælp til Turbo!

#3 Indlæg af Kim Andersen »

Hejsa.. nej ikke nødvendigvis... du kan hente det extra benzin ved at få en justerbar benzintryksregulator på, som øger binzinmængden efter stigende ladetryk..
Din MAP sensor skal "snydes"
Har også turbo på min Polo 16v, og er benzintryksregulator på, også er MAP sensoren "snydt".. har ikke selv kørt dne ind, har jo folk til det der teknik ****..:-D :-D Og den yder på den anden side af 170hk nu....
Og køre genialt.
pug

Re: Hjælp til Turbo!

#4 Indlæg af pug »

Kim: Det vil sige at jeg bare skal købe en justerbar benzintryksregulator. Men jeg forstår ikke helt det der med at MAP sencoren skal "snydes" ?!?! Fortæl fortæl..... hehe
Kim Andersen

Re: Hjælp til Turbo!

#5 Indlæg af Kim Andersen »

Hejsa PUG.
En map sensor måler vakumet i indsugningen, og på en bil uden turbo, vil der værer vakum, men når du så smider turbo på, så for du tryk på indsugningens siden, altså intet vakum.. og det vil MAP sensoren ikke kunne finde ud, så der for snyder man, for at kunne køre med tryk i indsugningen
pug

Re: Hjælp til Turbo!

#6 Indlæg af pug »

Kim: blev lidt klogere....! Kan du ikke fortælle hva jeg skal købe så. De ting jeg har er en turbo, manifold, slanger, wastegate, ladetryksmanometer til kabinen, olieslage til turboen. Og jeg behøvede ikke at ændre min chip vel???
kím andersen

Re: Hjælp til Turbo!

#7 Indlæg af kím andersen »

Hejsa igen.....du har jo næsten alt hvad ud skal bruge..Hvad turbo er det du har...Når du skriver slanger, hvad nemer du så, er det rørføring du har?? også skriver du wastegate, er din turbo med extern wastgate??, Har du fået lavet dit Bundkar om, til retur løb til olie fra turbo?? Har du en Blow off ventil(BOV)... din chip mener jeg ikke er nødvendigt at gøre noget ved, men jeg kender ikke så meget til din motor, og hvordan din indsprøjtning er... men lur mig om der ikke er andre herinde der kender til den,og ved om det er nok med at snyde MAP sensoren, eller måske købe en der kan arbejde med overtryk:-):-D

Med hensyn til dit bundkar, så skal der laves en studs, så olien kan komme retur fra turboen..
Nu er det vel ikke en stor turbo du har købt, så du for sent ladetryk... en garret T25 ville værer perkekt til din motor...
pug

Re: Hjælp til Turbo!

#8 Indlæg af pug »

ja, det er samco slager og rørføringer... nej, wastegaten sidder på turboen.. Det er en 1.5L Magnum motor. yder nu ca 130hk....

Det med BOV'en. Hvor kan man sætte sådan en henne?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

Re: Hjælp til Turbo!

#9 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

BOV'en skal sidde lige umiddelbart før gasspjældet...
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Kim andersen

Re: Hjælp til Turbo!

#10 Indlæg af Kim andersen »

Ja, som carsten skriver, skal den sættes mellem intercooler og gasspjæl.... Forresten, har du inter cooler...???
Hvad med kompressionen.. har du sænket den..?
Hvad lade tryk forventer du at køre med?
Hvad turbo er det du har...
Nu er det vel ikke en turbo fra en disel bil, for på turboer fra diesel biler, der virker acuratoren modsat...:-|
Besvar