Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg har overvejet at smide en lavtryksturbo på min 106 Rallye... Men behøver jeg at få ændret chippen???

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Ja det vil jeg mene, eftersom du sætter Turbo på din bil, skal tilførelsen af benzin også ændres.

Hejsa.. nej ikke nødvendigvis... du kan hente det extra benzin ved at få en justerbar benzintryksregulator på, som øger binzinmængden efter stigende ladetryk..
Din MAP sensor skal "snydes"
Har også turbo på min Polo 16v, og er benzintryksregulator på, også er MAP sensoren "snydt".. har ikke selv kørt dne ind, har jo folk til det der teknik ****..:-D :-D Og den yder på den anden side af 170hk nu....
Og køre genialt.

Kim: Det vil sige at jeg bare skal købe en justerbar benzintryksregulator. Men jeg forstår ikke helt det der med at MAP sencoren skal "snydes" ?!?! Fortæl fortæl..... hehe

Hejsa PUG.
En map sensor måler vakumet i indsugningen, og på en bil uden turbo, vil der værer vakum, men når du så smider turbo på, så for du tryk på indsugningens siden, altså intet vakum.. og det vil MAP sensoren ikke kunne finde ud, så der for snyder man, for at kunne køre med tryk i indsugningen

Kim: blev lidt klogere....! Kan du ikke fortælle hva jeg skal købe så. De ting jeg har er en turbo, manifold, slanger, wastegate, ladetryksmanometer til kabinen, olieslage til turboen. Og jeg behøvede ikke at ændre min chip vel???

Hejsa igen.....du har jo næsten alt hvad ud skal bruge..Hvad turbo er det du har...Når du skriver slanger, hvad nemer du så, er det rørføring du har?? også skriver du wastegate, er din turbo med extern wastgate??, Har du fået lavet dit Bundkar om, til retur løb til olie fra turbo?? Har du en Blow off ventil(BOV)... din chip mener jeg ikke er nødvendigt at gøre noget ved, men jeg kender ikke så meget til din motor, og hvordan din indsprøjtning er... men lur mig om der ikke er andre herinde der kender til den,og ved om det er nok med at snyde MAP sensoren, eller måske købe en der kan arbejde med overtryk:-):-D

Med hensyn til dit bundkar, så skal der laves en studs, så olien kan komme retur fra turboen..
Nu er det vel ikke en stor turbo du har købt, så du for sent ladetryk... en garret T25 ville værer perkekt til din motor...

ja, det er samco slager og rørføringer... nej, wastegaten sidder på turboen.. Det er en 1.5L Magnum motor. yder nu ca 130hk....

Det med BOV'en. Hvor kan man sætte sådan en henne?

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
BOV'en skal sidde lige umiddelbart før gasspjældet...

Ja, som carsten skriver, skal den sættes mellem intercooler og gasspjæl.... Forresten, har du inter cooler...???
Hvad med kompressionen.. har du sænket den..?
Hvad lade tryk forventer du at køre med?
Hvad turbo er det du har...
Nu er det vel ikke en turbo fra en disel bil, for på turboer fra diesel biler, der virker acuratoren modsat...:-|

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time