Hej,
Jeg er ved at sætte turbo på en vectra med luftmængdemåler.
Jeg har efterhånden hørt mange meninger om hvordan man bør modificere/ændre luftmængdemåleren når man sætter turbo på, men hvad består disse ændringer i? Hvad er jeres erfaringer?
på forhånd tak
Christian
turbo og luftmængdemåler
Redaktør: Moderatorer
-
Cossie
- Mester Medlem
- Indlæg: 617
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Re: turbo og luftmængdemåler
Du behøver ikke at ændre noget på den, bare køb et benzin tilskuds anlæg
hvis du skal køre med højre tryk end 0.5bar ellers er det nok med en benzin tryks regulator.
Den metode virker fint på min Vectra (2.0 8v).
hvis du skal køre med højre tryk end 0.5bar ellers er det nok med en benzin tryks regulator.
Den metode virker fint på min Vectra (2.0 8v).
Mvh
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
Michael.
[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/d ... 2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/g ... anner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]
-
FTP
Re: turbo og luftmængdemåler
Enig med cossie.Bare husk at du skal recirgulere luft fra en evt. bov.
-
-Buggi-
- Medlem
- Indlæg: 171
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Re: turbo og luftmængdemåler
og husk at sætte den på sugesiden, af turboen, ellers er der stor chance for at den bliver "blæst" i stykker!!
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Re: turbo og luftmængdemåler
Der er to typer. Luftmængde måler og Luftmasse måler.
Luftmængde måleren, er den mekaniske model med en klap, som bliver åbnet af luftstrømmen. Den skulle eftersigende virker på både suge og tryk siden. Hvis det er en bosch model, kan den under låget justeres lidt hårdere i fjedren, så den bedre kan klare luftmængden.
Luftmasse måleren, er den elektriske udgave, hvor luften bliver målt af en varmetråd, som bliver kølet ned af luften. Den skulle virker bedst på suge siden af turboen. Hvilket også er mest fornuftigt, da den ikke kan tåle olie. Det kan dog meget velværende der skal sættes en begrænsning ind på signalet til ECU'en.
Luftmængde måleren, er den mekaniske model med en klap, som bliver åbnet af luftstrømmen. Den skulle eftersigende virker på både suge og tryk siden. Hvis det er en bosch model, kan den under låget justeres lidt hårdere i fjedren, så den bedre kan klare luftmængden.
Luftmasse måleren, er den elektriske udgave, hvor luften bliver målt af en varmetråd, som bliver kølet ned af luften. Den skulle virker bedst på suge siden af turboen. Hvilket også er mest fornuftigt, da den ikke kan tåle olie. Det kan dog meget velværende der skal sættes en begrænsning ind på signalet til ECU'en.
Mvh
Claus
Claus