Import af tunet bil
Redaktør: Moderatorer
-
JN
Re: Import af tunet bil
Ja man kan få godkendt en 205 XS med bremser fra en GTi. Men man kan da ikke få den godkendt med en 3.0 V6!!! (hvis der er plads). Det kan man i andre EU lande.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: Import af tunet bil
Hvis fabrikanten siger god for det - eller der på anden vis er en uafhængig og godkendt instans som godkender det - så kan du godt.
Golf 2 kan herhjemme godkendes med VR6 motor i - alene fordi TüV godkender det - det er kun et spørgsmål om afgift.
Golf 2 kan herhjemme godkendes med VR6 motor i - alene fordi TüV godkender det - det er kun et spørgsmål om afgift.
-
JN
Re: Import af tunet bil
Har jeg forstået det rigtigt
Vi må også gerne skifte tromlerne på en Renoult 4 ud med skiverne fra an Porche, eller smide en big block V8 i en gammel Amazone. Bare vi betaler afgift???
Vi må også gerne skifte tromlerne på en Renoult 4 ud med skiverne fra an Porche, eller smide en big block V8 i en gammel Amazone. Bare vi betaler afgift???
-
sniffer
Re: Import af tunet bil
Klapper
nu forstod du det ...
Hvis det er tuv godkendt må du sætte en F16 jet motor i din 2CV.....
Hvis det er tuv godkendt må du sætte en F16 jet motor i din 2CV.....
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: Import af tunet bil
jeps - med Sniffers lille tilføjelse - nemlig godkendelse fra en eller anden instans som SBI ankender - f.eks. TüV eller fabrikanten - så er der kun kroner til afgift tilbage.
-
GTI-Kongen
Re: Import af tunet bil
Grunden til at du kan få en Golf 2 godkendt med VR6 kværn er fordi projektet ligger inden for 20% reglen.........
MVH Thomas
MVH Thomas
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: Import af tunet bil
Nej, nej, og atter nej...
Det er årsagen til at du kan slippe uden afgift... hvis du altså bygger den på en G60'er... (160 hk + 20% = 192 hk - VR6 motor er på 174 - 176 hk).
Bygger du på en GTi 16V'er, med 139 hk (den uden kat) så kan det stadig godkendes, hvis du slipper ekstra-afgiften til motoren (139 + 20% = 166 hk). Men det er KUN Told og Skat der interesserer sig for dette.
SBI kræver stadig TüV godkendelse for at det er korrekt udført.
Ombygningen kan dog laves på en GTi 16V'er både med og uden kat (129 og 139 hk), uden afgift, hvis man bruger en VR6 motor fra en Transporter (har kun 140 hk std.). Men igen skal SBI se noget godkendelse af ombygningen, bl.a. fordi man typisk flytter bremser, undervogn, osv. med over.
Med den TüV godkendelse og nok afgiftpenge, må du ligge en VR6'er i en Golf 2 1.3 om du vil...
Det er årsagen til at du kan slippe uden afgift... hvis du altså bygger den på en G60'er... (160 hk + 20% = 192 hk - VR6 motor er på 174 - 176 hk).
Bygger du på en GTi 16V'er, med 139 hk (den uden kat) så kan det stadig godkendes, hvis du slipper ekstra-afgiften til motoren (139 + 20% = 166 hk). Men det er KUN Told og Skat der interesserer sig for dette.
SBI kræver stadig TüV godkendelse for at det er korrekt udført.
Ombygningen kan dog laves på en GTi 16V'er både med og uden kat (129 og 139 hk), uden afgift, hvis man bruger en VR6 motor fra en Transporter (har kun 140 hk std.). Men igen skal SBI se noget godkendelse af ombygningen, bl.a. fordi man typisk flytter bremser, undervogn, osv. med over.
Med den TüV godkendelse og nok afgiftpenge, må du ligge en VR6'er i en Golf 2 1.3 om du vil...
-
Saab-Daniel
Re: Import af tunet bil
Jep, Wildert har ret...
Der kører vist en 5-6 Golf2 vr6 rundt herhjemme... En del af dem importeret... Det eneste spørgsmål er TüV og så kroner til told og skat-drengene...
Så gå bare igang med at hente vr6'ere hjem alle mand:)
Daniel
Der kører vist en 5-6 Golf2 vr6 rundt herhjemme... En del af dem importeret... Det eneste spørgsmål er TüV og så kroner til told og skat-drengene...
Så gå bare igang med at hente vr6'ere hjem alle mand:)
Daniel
-
G1 /eks. G60
Re: Import af tunet bil
Det har ingen betudning at der er TUV papirer med.
Du har ingen garanti for at få en ombygget bil synet i DK.
Jeg har selv lige måtte droppe et projekt som jeg havde importeret fra tyskland, pga TUV papirerne. Men efter en masse tovtrækkeri med SBI, er jeg blevet klogere.
Jeg fik besked på at få den danske importør af mærket, til at måle den igennem og teste bilen på kryds og tværs, for at komme med deres bedømmelse til SBI. Derefter ville de tage stilling. Den gennemmåling af bilen ville koste et sted mellem 40-50.000 dkr. -Og dette var INGEN garanti for at SBI ville godtage den. Selvom at den har kørt i 5 år i Tyskland med TUV attest...
Surt land vi lever i, for mange hippier i regeringen fordærver hverdagen for den almindelige Dansker.
Et godt råd, få en ny hobby... Fks. Køkkenhaver eller urtethe ell. lign.
Mvh Søren:-(
Du har ingen garanti for at få en ombygget bil synet i DK.
Jeg har selv lige måtte droppe et projekt som jeg havde importeret fra tyskland, pga TUV papirerne. Men efter en masse tovtrækkeri med SBI, er jeg blevet klogere.
Jeg fik besked på at få den danske importør af mærket, til at måle den igennem og teste bilen på kryds og tværs, for at komme med deres bedømmelse til SBI. Derefter ville de tage stilling. Den gennemmåling af bilen ville koste et sted mellem 40-50.000 dkr. -Og dette var INGEN garanti for at SBI ville godtage den. Selvom at den har kørt i 5 år i Tyskland med TUV attest...
Surt land vi lever i, for mange hippier i regeringen fordærver hverdagen for den almindelige Dansker.
Et godt råd, få en ny hobby... Fks. Køkkenhaver eller urtethe ell. lign.
Mvh Søren:-(
-
85golf2gti16v
Re: Import af tunet bil
Hvis bilen er fra efter 1985 kan man aldrig få godkendt en anden motor / motortuning der forurener mere end den oprindelige motor(den motor bilen er født med) uanset om man betaler afgift eller ej!
M.v.h
Søren N
M.v.h
Søren N
