Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2003, 19:19 
hey..
Det er mig med 75er golfen.
jeg har lavet manifold til en golf gtd turbo på min bette 1,3er
samt udstødning og olie rør lade rør mit PROBLEM NU ER.
karburator hvilken en er bedst til tryk ladning har hørt om strømberg
fra volvo hvilke dyser er bedst hvad med weber jeg har to 40mm weber
kunne man bruge en af dem (hvilke dyser) .
Skal turboen suge igennem karburator eller tryk igennem karburetoren
skal jeg bruge en elektrisk benzin pumpe ?????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 19 apr 2003, 19:46 
Det nemmeste og billigste er at lade turboen suge gennem karburatoren:-)


Top
  
 
Indlæg: 20 apr 2003, 10:25 
Davs..
Det kan godt lade sig gører at trykke igemmen karburatoren..Det kræver bare en benzin regulator der er beregnet til karburator...
Og en elbenzinpumpe...
Mvh
Kaspar.... http://http://www.bilgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1900


Vedhæftede filer:
Maskinrum2.jpg
Maskinrum2.jpg [ 97.01 KiB | Vist 1433 gange ]
Top
  
 
Indlæg: 20 apr 2003, 15:29 
hejsa jeg ville også lade turboen suge igennem karburatoren.
jeg har mogle faldstrøms kaburatore liggende både delorto og weber.


Top
  
 
Indlæg: 20 apr 2003, 23:08 
Kaspar... det kan man kun hvis det er en karburator til tryk man kan ikke bruge hvad som helst til det når der skal tryk i gennem den


Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 05:03 
Hvis man vaelger at suge gennem den normale karburator. kadett ohc 1.3.
Hvad siger man saa til benzin i en varm turbo moelle, er det lige meget.


Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 14:40 
Snifferen... Nå!? Jeg synes nu det går meget godt!!:-P
Man skal bare ik over 0.8bar... Så kører det fint!!B-]


Top
  
 
Indlæg: 21 apr 2003, 21:10 
Der er lige et problem, turboen fra G II D er ikke beregnet til at suge med, jeg tror den vil suge olie ud ved turbine akslen når du lukker af for gassen, og så holder den turbo ikke ret længe. Det bedste du kan gøre er at få fat i en karb. der er beregnet til trykladning. Eller en turbo der er beregnet til at suge med. Men når du er så langt ville jeg nok vælge det første, det virker også bedere.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team