Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 apr 2003, 18:37 
Hejsa.

Er det ikken ogen kloge hoveder herinde der kan hjælpe mig med hvad der ville være optimalt på følgende topstykke.

Topstykket er et TU topstykke til en Citroen/Pug 1.4 som er blevet renoveret samt bearbejdet/flowet, men for at give det den sidste finish så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det optimale vil være med hensyn til størelsen på indsugnings og udstødnings kanaler.

Nu er inds. ca. 36mm og udst. 26mm hvordan tror i det vil virke ?? Vil de være bedre hvis de bliver større ??

Manifolden bliver lavet efter topstykket så det skal i ikke tage hensyn til.

Jeg håber i kan hjælpe.

Mvh

Kent


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 18:39 
hvad for en knast vil du bruge og hvor store er dine ventiler?:-)


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 18:45 
Knasten bliver en 290-300 graders og mine ventiler er vist standart..... Kan det svare sig at få dem drejet lidt ned i tykkelsen og hvor meget arbejde er der ved at skifte/lave om til større ventiler ?? ( Er det pengene/ydelsen værd )


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 18:47 
tror du skal få sat større ventiler i med den knast og evt. få dem lettet, da det er en knast til mange omdr. du vil bruge:-)


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 18:50 
Hvem kan lave det om til større ventiler... Eller rettere hvad skal laves og hvordan gøres det samt hvad koster større ventiler ??

Jeg har en kammerat som er værktøjsmager som skal stå for det men han skal jo også lige vide hvordan ;)


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 18:59 
Kender ikke så meget til franske motorer, men måske er det muligt at tage et topstykke fra en lidt større motor med større ventiler i standard, kan anbefale dig at kigge en tur forbi www.hi-speed.dk der må være nogen der hjælpe dig der:-)


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2003, 19:02 
Tak for tippet men er selv en flittig skriver/læser derinde..... Og håbede at der var nogen herinde der kunne give et par gode råd :-|


Top
  
 
Indlæg: 13 apr 2003, 08:46 
Få det lavet hos en topstykke mand, det koster ikke så meget. Du skal også have større sæderi toppen til ventilerne. Løsner et sæde sig i toppen så dør motoren :.-(

Du må kunne tage toppen fra 1.6 TU motoren og den har med garenti større ventiler. ellers ved topstykkemanden hvilke søm der skal bruges

mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 13 apr 2003, 14:02 
Nu er det bare sådan at jeg har et topstykke som er nyrenoveret og portet/flowet.... Hvad koster det at få det lavet så der kan være større ventiler i ??


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team