Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2003, 17:11 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 12
Jeg ville lige høre efter om der er nogen der kan give mig et par gode pointers mht tuning af min Vectra 1,8i fra '92

Indtil videre overvejer jeg et KN kit, samt 2" gennemgående med bananmanifold.

Problemet ligger mest i at motoren er ved at ha gået nogle km.
272000 for at være nøjagtig, så jeg ved ikke helt hvor meget jeg tør "pille" ved den.
Den spinder som en mis, så umidelbart er der ingen problemer, men de kan jo måske komme hvis jeg presser den for meget.

Alt hjælp er velkommen, især mht montering af KN kittet, for den er jeg rimlig sikker på kommer i.

_________________
Besøg www.drukture.dk hvis du keder dig


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 18:47 
Hej

Du skal finde en Lexmaul indsugningsmanifold til en 8v motor. Den passer på 1,6-2,0.
Den giver ca. 5-7 hk., og et bedre moment.
De koster mellem 2000-2500 kr brugt.

Mvh. JH


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 20:47 
Er den Lexmaul manifold ikke kun til dem med multipoint sprøjt ?


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 21:08 
whateverdhc

jeg kan bearbejde dit topstykke til en fornuftig pris. ring hvis du vil vide mere

40 54 81 73

Mvh. RN-Porting


Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 21:56 
Til AJ

Jo, de er kun til multipoint....


Top
  
 
Indlæg: 27 mar 2003, 08:31 
Til JH

Den vectra motor køre med monopoint...


Top
  
 
Indlæg: 27 mar 2003, 10:59 
Til AJ

Nå, jeg troede bare, at det var den 112/115 hestes motor...
Den det kan da osse være, at den kun kom i Omegaen...

Mvh. JH


Top
  
 
Indlæg: 27 mar 2003, 16:56 
Multi-mono-piont det er lige meget, dee laver til dem begge! jeg har lige sat en på en af kammeraternes vectra, og man kan godt mærke en forskel, ellers der der en mantzel indsugning, den giver ca. det samme.


Top
  
 
Indlæg: 28 mar 2003, 09:04 
jeg har altså kastet turbo på en ford sierra der har gået lige omkring de 300.000Km. og har ingen problemer andet end de sidste finjusteringer.
Men har renoveret toppen, men bunden er der ikke rørt ved. :-D


Top
  
 
Indlæg: 28 mar 2003, 14:33 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 12
Jeg siger tak for de mange forslag :)

Tror jeg starter med KN kittet og så nok et sænknings sæt i første omgang :)

Kan godt være jeg hiver fat i dig, Rane, på et senere tidspunkt :)

_________________
Besøg www.drukture.dk hvis du keder dig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team