Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hehe, du har ret MC, den er sgu fed!!!
Jeg er ud af en inkarneret saab-familie, har en far med en 9000, bror med 900, onkel med 9-5 og mig selv med 900, alle turbo. En 99 turbo er godt nok fræk, men der er sgu charme i en 900 aero.
En notits til Dean: 400 nm i en 900 16v turbo uden chip er ikke så forbandet svært at opnå, min havde på rullefelt 243, og det er endda uden andet end en 3" udstødning...
Hvis du savner inspiration til at gøre en 900 16v hurtig, anbefaler jeg kraftigt siden http://popeye.rty.nu/
Han ved virkeligt hvad det hele drejer sig om...
Der er gennemgang af alt hvad han laver ved sin turbo, og den ender med at blive huritg kan jeg afsløre...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hejsa
Ja, jeg vil nu også foretrække SAABén. Jeg har selv en 99 turbo med komplet aeroudstyr(dog uden plader pt.) Jeg har også haft en saab 900 T16 fra 1986. Den er lige blevet solgt af min mor som har kørt i den de sidste 6 år. Pris 13.000 kr og det var med komplet læderstue, centrallås, el-vinduer, soltag og spejle - Så vidt jeg erindre blev henrikgm ret imponeret af den, dengang jeg selv lige havde fået den (7 år siden)- (kan du huske turen fra Herning mod Videbæk) Selvom han er inkarneret Volvofan - hans Volvo er forøvrigt også ret nice.
I regnvejr skøjter SABBen meget, men i tørvejr er det ingen problem at overføre 200 hk
Mvh Johnny and

Nyt Medlem

Du har ret med saab´en, for med hensyn til hjulspin sker det ikke før man rammer ca 3000 omdr/min, der sker jo ikke en skid før det:) Kender det kun alt for godt med min egen...
Er selv igang med at finde en org. intercooler og smide på, inden jeg får fingrene i en 9000 med rør må man jo nøjes, selvom den er lille...
Håber vi hører mere fra dig lars, når bilen er indkøbt???
Til Johnny_and, hvorfor var du ikke med til effekt-dag i Viborg i febuar? Der er faktisk en saab-klub her i landet! :-D
Daniel.

Ja jeg er kommet så langt at jeg har fået solgt min gl. bil.
Men nu mangler jeg bare at finde min drømme saab. En 5 døres er ingen problem men jeg ville nu gerne havde en 3 døres men sådan en har jeg nu ik fundet endnu til rimelige penge og slet ik i 16 v turbo.
Men den skal nu nok dukke op en gang.
Mvh lars hoffmann

Daniel, jeg har aldrig rigtig været til sådan noget med klubber og sådan noget. Jeg syntes aldrig rigtig at jeg har haft tid.
Jeg har forøvrigt lige købt en I/C fra en 9000 til min 99 turbo - 500,-
mvh Johnny and

Du har da bestemt ret i at jeg blev imponeret. Dengang havde jeg en 242-75 B20 med hele 82 hk, så at jeg blev imponeret er ikke så mærkeligt. Bilen var bestemt meget fin ingen tvivl om det, og også ret kvik. Dog synes jeg at antallet af stumper til billige penge(tuningsdele) er noget begrænset til saaben i forhold til volvoen, men smag og behag er jo lidt forskellig.
Jeg ville selvf. vælge volvoen :-)
De gamle volvoer er faktisk ikke helt upopulære blandt knægte med bensin i blodet. Der kører ikke mindre end 6(incl min egen) ret fine 240turbo alene i Herning og omegn, heraf 3 der er ægte, een er rullet til 320hk på hjulene.....Derudover kører der en lyseblå omkring grindstedegnen der er rullet til 365hk på baghjulene, og ladetrykket er SVJV hævet betydeligt siden da. Men det er svært at sammenligne de to biler da de er vidt forskellige i design,drivlinie og køremåde/vejegenskaber.

Hallo .... Det er da helt klart volvoen man skulle vælge ja der er flere grunde man kan få alle de rigtige stumper til dem og ja en V8der passer jo også i

Nyt Medlem

Hey igen Johnny_and og jer alle!
Det´ med din 9000 IC, hvor gammel er den? For jeg er også faldet over adskillige 9000 IC'ere, men problemet er, at der er fra før ca. 1997. Er de det, sidder indgangene til IC'en ufatteligt ringe, nemlig vendt bagud i bilen! Så ville jeg hellere give 800 Sv Kr for en 95 Aero IC på www.stcs.nu med rør! Hvis du i forvejen har en orginal IC med rør, er det bare at skære trækkrogen foran af, og så er der fint plads! Ellers er det sikkert, at du får problemer med at få rørerne til at holde, da de vil løbe inder bilen... Du kan selv se problemet under saab-siden her på sitet. Det ses tydeligt af billedet, at rørerne sidder tæt på vejen...
Det med klubben: Jeg er så absolut ikke aktivt, men for 300 kr. om året får du et fint blad, og mulighed for at komme på rullefelt for kun 100,- Det kan næsten ikke betale sig at lade være:)
Til Henrikgm: Jeg kommer selv fra ikast, men syntes ikke jeg har set nogen af de volvo'er? Desværre, for du har ret, de er lidt sjove!!! Men hils hvis du ser en gut i en sort-metallic saab 900 turbo med rattet i højre side, for så er det nemlig mig!!!
Derudover kan jeg sige, at hvis der er nogen med benzin i blodet, så tjek www.efterz.com Der kan i se hvad der sker de forskellige weekender i Herning, hvis man er interesseret i gaderæs...
Personligt er jeg i Esbjerg i denne weekend, tror der kommer godt gang i ræset, så jeg er med på en kigger!
Daniel

Hej Daniel
Jeg er ligeledes fra Herning - som du måske kan se kender jeg Henrikgm ganske udemærket. Jeg har set nogle af de Volvoer der er blevet omtalt. Dig har jeg dog aldrig lige spottet. Er du af og til på Shell i Herning fredag og lørdag aften. Der samles jo somregel en del. Er dog selv ved at være over den alder hvor jeg ikke rigtig kommer de steder mere
mvh Johnny and

Johnny dog......Der kommer ellers fine biler af og til. I flæng: ClioWilliams,TT,T5R,A6,A8,AMG500,VectraV6turbo etc.

Jeg kan fortælle idg at jeg bestemt stadigt kommer dernede. Bliver da forhåbenligt aldrigt træt af at kigge på fine biler!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time