Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 mar 2003, 02:02 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 8
Jeg har en gammel Golf 2 med kaburator.
Jeg vil så gerne prøve at mont. en turbo - og min gammle G2 skal være prøveklud.
Den skal kan synes - derfor bruges org. 1,6 benz. motor. (jeg kan vel ikke synsmæssigt bruge K indsp. fra GTI?)
Jeg vil ikke fyre en masse penge i projektet - så her er så min idé som jeg meget gerne vil høre jeres mening om (jeg ved der måske kan tunes letter - men jeg vil altså lære at rode med turbo)..

Kan jeg:
Bruge turbo og tryk-kaburator fra Saab?
Udst. manifold fra Golf 1,6TD?
Hvilke problemer kan jeg støde på?

Håber i vil hjælpe mig på vej med gode råd...jeg har brug for dem :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 09:14 
Saab bruger ikke turbo sammen med karburator. Der er dog andre alternativer. Jeg mener Volvo brugte det en overgang
Det er ikke sikkert at manifolden fra Golf td og en garret turbo (SAAB)passer sammen
Held og lykke med projektet
Mvh Johnny and


Top
  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 11:31 
Hejsa ...
Jo der er flere muligheder ,, volvo har kørt med det,, men den stakkels 1,6 motor du vil bruge går død hvis du begynder men en volvo 2,3 karbu..
Men der er den mulighed at lade turboen suge i gennem karburatoren og ikke trykke som de normalt gør...
det letteste er en SU karburator og en ja lille turbo til at starte med det kan laves for ca 2-5000kr


Top
  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 11:33 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 8
hvilken turbo kan man bruge?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 11:40 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 8
nu spør' jeg måske dumt - men vil du så trække benzin/luft-blandingen gennem turboen...bliver den ikke varm???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 12:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der skal andre tætninger i turboen hvis der skal trækkes benzin igennem. Mg montego 1.75" su er den bedste trykkarburator men et saab/volvo k-jet system kan fås billigt og da golf kunne fås med k-jet er det sikkert nemmere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 12:24 
hej ... hmmm feks en turbo fra en uno...
Turboen er jo kun rigtig varm på udstødnings siden hvis man kan sige det sådan ,, den bliver jo varm men ikke nok til at antænde benzinen i selve turboen hvis det var det du mente,men karburatoren skal jo heller ikke sættes på selve turboen men ca 15-20 cm fra den


Top
  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 14:06 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 8
ok - vil det sige at jeg kan bruge en Uno turbo uden ændringer der suger via en SU kaburator fra feks. en volvo?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 14:17 
Hej... ja men husk st det er jo ikke noget man bare gør .. det er en billig løsning ikke den beste men det kan komme til at virke,, du får jo ikke 200 hk ud af det men en 100-110 kan du med lidt arbejde


Top
  
 
Indlæg: 24 mar 2003, 17:55 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 8
jeg ved godt det ikke er let, og at der er mange løsninger der ville give mere - men jeg skal lære...og så tror jeg det er en god måde at starte på da det er til at betale for de fejl jeg evt. kommer til at lave.
Jeg er meget glad for de gode råd - og dukker der flere op bliver jeg lykkelig hvis du/i vil skrive dem her...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team