Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 06:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Jeg har en gammel Golf 2 med kaburator.
Jeg vil så gerne prøve at mont. en turbo - og min gammle G2 skal være prøveklud.
Den skal kan synes - derfor bruges org. 1,6 benz. motor. (jeg kan vel ikke synsmæssigt bruge K indsp. fra GTI?)
Jeg vil ikke fyre en masse penge i projektet - så her er så min idé som jeg meget gerne vil høre jeres mening om (jeg ved der måske kan tunes letter - men jeg vil altså lære at rode med turbo)..

Kan jeg:
Bruge turbo og tryk-kaburator fra Saab?
Udst. manifold fra Golf 1,6TD?
Hvilke problemer kan jeg støde på?

Håber i vil hjælpe mig på vej med gode råd...jeg har brug for dem :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Saab bruger ikke turbo sammen med karburator. Der er dog andre alternativer. Jeg mener Volvo brugte det en overgang
Det er ikke sikkert at manifolden fra Golf td og en garret turbo (SAAB)passer sammen
Held og lykke med projektet
Mvh Johnny and

Hejsa ...
Jo der er flere muligheder ,, volvo har kørt med det,, men den stakkels 1,6 motor du vil bruge går død hvis du begynder men en volvo 2,3 karbu..
Men der er den mulighed at lade turboen suge i gennem karburatoren og ikke trykke som de normalt gør...
det letteste er en SU karburator og en ja lille turbo til at starte med det kan laves for ca 2-5000kr

hvilken turbo kan man bruge?

nu spør' jeg måske dumt - men vil du så trække benzin/luft-blandingen gennem turboen...bliver den ikke varm???

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Der skal andre tætninger i turboen hvis der skal trækkes benzin igennem. Mg montego 1.75" su er den bedste trykkarburator men et saab/volvo k-jet system kan fås billigt og da golf kunne fås med k-jet er det sikkert nemmere

hej ... hmmm feks en turbo fra en uno...
Turboen er jo kun rigtig varm på udstødnings siden hvis man kan sige det sådan ,, den bliver jo varm men ikke nok til at antænde benzinen i selve turboen hvis det var det du mente,men karburatoren skal jo heller ikke sættes på selve turboen men ca 15-20 cm fra den

ok - vil det sige at jeg kan bruge en Uno turbo uden ændringer der suger via en SU kaburator fra feks. en volvo?

Hej... ja men husk st det er jo ikke noget man bare gør .. det er en billig løsning ikke den beste men det kan komme til at virke,, du får jo ikke 200 hk ud af det men en 100-110 kan du med lidt arbejde

jeg ved godt det ikke er let, og at der er mange løsninger der ville give mere - men jeg skal lære...og så tror jeg det er en god måde at starte på da det er til at betale for de fejl jeg evt. kommer til at lave.
Jeg er meget glad for de gode råd - og dukker der flere op bliver jeg lykkelig hvis du/i vil skrive dem her...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time